Søk i denne bloggen

søndag 3. juli 2011

En smakebit på søndag - Glemte minner av Rannveig Marit Mindresunde

No har jeg tenkte å hive meg på en utfording som har gått lenge i bokblogge verden. Men det er første gang jeg deltar i denne utfordringen. Det er Ladybug som står bak denne utfordringen. Jeg vil gi en smakebit fra denne fin og like vonde boken Glemte minner som jeg leser no. Forfatteren heter Rannveig Marit Mindresunde. Boken tar opp to av Norge`s største rasulykker som var i 1905 og 1936 i Loen. Boken handler også om stille kjærlighet, dyp sorg og evig tilhørighet. Denne smakebiten jeg vil dele er fra rasulykken i 1936 og sitatet er fra side 72-73.


http://bokelskere.no/bok/glemte-minner/313827/

Ramnefjellet hadde på nytt sluppet stein mot vannet.Denne gangen hadde det løsnet et enormt fjellstykke på omkring en million kubikkmeter. Fjellet hadde løsnet 800 meter lenger oppe i fjellet og deiset ned i vannet. Flodbølgen hadde gått 74 meter høy på det meste. Den hadde sopt med seg alt som kom i dens vei, knust det til pinneved og spyttet det ut igjen.Katastrofen er faktum igjen.

Bli med på "En smakebit på søndag"du også da vel!


• Åpne boken du leser i nå

• Finn et par setninger som du kan dele med leserne av bloggen din(vær forsiktig, ikke del setninger som kan avsløre for mye da det kan ødelegge for de som ønsker å lese boken). Hvis du ikke har en egen blogg så kan du dele en smakebit fra boken du leser i kommentarfeltet under denne posten.

• Skriv en liten bloggpost med en link tilbake til dette innlegget og deretter legger du igjen en link til din egen bloggpost i inLinkz oversikten under her. Da kan andre lesere enkelt hoppe fra blogg til blogg for å finne smakebiter fra forskjellige bøker og kanskje de oppdager en ny blogg eller to i samme slengen.

• Det hadde vært hyggelig om alle som benytter seg av denne ideen linker tilbake til mitt innlegg, ellers blir liksom noe av poenget med denne faste posten borte da folk ikke kan finne frem til siden hvor alle smakebitene er samlet.

4 kommentarer:

siljeblomst sa...

Denne er jeg nysgjerrig på! Gleder meg til å høre hva du synes om den :-)

Elin sa...

Den boka har jeg veldig lyst til å lese:) Høres spennende ut:)

Bokelskerinnen sa...

Har også kjøpt denne. Har ikke begynt på den enda, men lest de første sidene. Førsteinntrykket er at dette er veldig godt skrevet :)

Ladybug sa...

Det var en voldsom smakebit. Jeg har boken liggende her og skal begynne på den straks :)