Søk i denne bloggen

tirsdag 19. juli 2011

Neste bok i Morshjerte serien nr. 13: Gyllen Lykke, svarte hevn

Baksideteksten og forsiden er kopiert fra denne siden
Etter at Maren og Oda ble kastet ut fra Solbu, flytter Lina og vesle Mathilde inn. Høgåsfamilien ser fram til en storslagen forlovelsesfest for Thorleif og Lina, men folk i bygda har en annen oppfatning.
Livet som alenemor er ikke lett. Oda er Marens trøst og glede, og de får støtte fra alle på Lia – ikke minst Trond og Elise. Ikke mange vet at Maren venter barn igjen, men hun kan ikke holde det skjult for alltid …


– Unnskyld, sa hun og kikket opp. – E såg meg ikkje føre, e ...
Det var Thorleif hun hadde løpt på. Han tok tak om overarmene hennes og skjøv henne litt ut fra seg. Det dryppet fra håret hennes, og den tynne blusen klistret seg til kroppen. Et langt øyeblikk ble blikket hans hengende ved ansiktet hennes, så gled det nedover. Øynene hans lyste av vantro. – Du … du er barntung!

Mine meninger:
Vanligvis bruker jeg å være spinnvill når forsiden, bakside teksten kommer ut på neste bok i Morshjerte serien og legger det ut her med en eneste gang. Det er ikke lenge igjen ( ihvertfall for meg som ar abonnere på boken) før neste bok. Jeg er ikke nesten engasjert. Siste bok var god og serien har ikke begynt å bli kjedlig. Men det har noe med at alle de tingene jeg har veeeeenta på har skjedd. Det er bare en ting som ikke har skjedd og som jeg hååååååååååååper skjer før serien slutter. Det er selvfølgelig at Maren og Trond finner sammen igjen!!!!!!!!!!!!!!!!. Ellers håper jeg mer og nye drama som engasjerer meg sinnsykt...... f.eks. Marens biologisk opphav ( tror forsatt på min nye teori), den biologiske faren til Trond og hva skjer hvis Maren og Trond finner ilag.

Ellers funke ikke cliffhangere på meg.  Cliffhangere er at slutten skal være så dramatisk og spennende at leserene bare ha neste bok. Cliffhangere irriterer meg mer enn det engasjere meg.... Nettopp fordi det som skjer i slutten bruker ikke å få videre konsekvenser. Det er nesten som man kjører på vei rett fram og plutselig kommer det en brå sving. Så rett etterpå er du på den samme veien igjen.  Hvis man skal bruke det så synest jeg man skal integrere det mer i teksten sånn at det er med på å bygge videre handling.

Men no over til neste bok. Det eneste jeg HÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅPER IKKKKKKKE SKJEEEEEEEEER er at Maren finner sammen med skitstøvlen Thorleif igjen ( jeg hisse meg opp bare å tenke på han.....)!!!!!!!!!!!!!!!!. Så satse man på mer varme følelser mellom Maren og Trond;)

1 kommentar:

Stine sa...

åijåijåij, nei! jeg håper ikke det blir noe mer mellom thorleif og maren!!! gleder meg til neste bok!