Søk i denne bloggen

lørdag 2. juli 2011

Trolljegeren

Trolljegeren ligner på dyr dokumentarer. Eg elsker slike dokumentarer. Men troll finnes ikke og derfor er ikke filmen en dokumentar. Det er første gang jeg har sett en spillefilm som er laget som en dokumentar. Det eksperimetering med alt i denne filmen.f.eks. hvordan man filmer, lys.osv. Det var flere ganger jeg trodde at nå var noe gale med dvd spilleren min. Men jeg ble vant med all eksperimiteringen tilslutt. Jeg er skikkelig misfornøyd med ekstramateriell til filmen for jeg vil vite hvorfor de har laget en spillefilm som en dokumentar, hvordan de har fått det til og hvordan det var.


Jeg kjenner andre som har sett filmen og de har karakterisert denne som humoristisk først og fremst. Jeg synest filmen hadde humor og det var en del jeg lo av. Men jeg synest den ikke er først og fremst en humoristisk film. Da er jeg enig med det som står bak på dvd covert at det er fantasi og drama. Men flere ganger tenkte jeg hvorfor står det ikke grøsser også. Den hadde mer RÅSKUMLE deler enn humoristiske deler. Noen ganger skrek jeg skikkelig til og for å si det sånn jeg kjenner det på stemmebåndet no etter jeg ha sett filmen. Men i bunn og grunn tror jeg denne filmen er egentlig en spillefilm som er en kritikk mot Rovdyrs politikken.

Etter å ha sett denne filmen skulle jeg ønske at det virkelig fantes troll og trollene i denne filmen er mer spennende enn eventyrens troll ( selv om det er inspirert av troll som er i eventyr). Jeg synest denne filmen fortjener all den rosen og de gode terningskastene den har fått. Jeg har savnet å se en sånn skikkelig, skikkelig god film som griper deg. Akkurat slik er denne filmen. Jeg har lånt denne på biblioteket. Men denne blir et must i filmhylla.

Ingen kommentarer: