Søk i denne bloggen

fredag 19. august 2011

Akkurat no...



Akkurat leser Jeg som en helt i boken Den afrikanske Farm av Karen Blixen. Aller mest for å begynne på En svunnen tid av Kate Morton snart. Men også litt for at jeg skal blogge om den i samlesnings lesesirkelen blant bokbloggerne. Vi leser bøker fra boken  1001 bøker du må lese før du dør. Min hittil erfaring tilsier at de jeg har lest ( i samlesnings prosjektet) er bøker jeg kan godt la være å lese før jeg før. No vet jeg ikke om jeg har lest andre bøker fra boken 1001 bøker du må lese før du dør enn de som skal blogges om i samlesningen. Den afrikanske farm er ikke superdårlig. Den er ok og ikke så mye mer enn det. Men det som ødelegger og forstyrrer leseropplevelsen akkurat no er at jeg vil begynne på En svunnen tid ( leseabsistenenser!). Jeg regner med at den har en bedre historie som gir meg noe samt et lettere språk.

Jeg lurer nesten på om jeg bør etterhvert begynne å lese klassikere som vi hadde på skolen.dvs. de jeg likte. Det var Et dukkehjem av Henrik Ibsen og Sjur Gabriel av Amalie Skram. De kan kanskje hjelpe meg til å få et litt mindre anstrengt forhold til klassikere og forhåpentligvis gi meg mer leselyst til å flere klassikere.

Ingen kommentarer: