Søk i denne bloggen

mandag 15. august 2011

Dagens Anbefaling: Snør det utenfor vinduet ditt også? av Anita Arildsdatter Pedersen



Jeg visste ikke om boken før jeg tilfeldigvis kom over ho på biblioteket. Det var heller ikke meningen at den skulle leses her og no. Men etter å ha lest litt av en begynnelse så var jeg solgt. Jeg har hørt flere andre si at det er en skitbok. Men for meg er det en herlig liten sak og heldigivis har jeg møtt andre som mener det også<3.

No husker jeg ikke navnene på hovedpersonenene i boken. Men ihvertfall hadde de ulike bakgrunner  og det var stor aldersforskjell. Hun var ung og singel mens han skilt med voksne barn. Boken handler om deres forhold til det gikk mildt sagt rett vest:/. Det er ikke en tradisjonell roman hvor man følger noen over en viss tid. Men mer det man kaller en episodisk roman hvor vi følger flere enkelte situasjoner.

Jeg synest det var forferdlig å vite på forehånd at det skulle gå rett vest fordi det var en vakker kjærlighetshistorie. Jeg trodde på forehånd at halvt om halvt md lykkelig eller ulykkelig kjærlighet. Jeg satt nesten ventet og tenkte skjer det ikke snart. Selv om jeg ikke ville det. Men baksideteksten presentert jo i mine øyne at begge delene skulle ha store deler. Men i siste ( eller kanskje nest siste ) kapittel så går det rett vest og det var på en helt annen måte enn jeg hadde trodde. Jeg synest boken også kan sammenlignes med Appelsinpiken hvis man utelukker filosofien. Men gjennom noen andre bokblogger som også hadde lest denne boken skjønte jeg  hvorfor den appellerte så veldig til meg... Jeg ble faktisk ganske trist. Men INGEN BOKBLOGGERE skal føle at de skriver noe støtende!!!!!!!. Det som er bra med andre bokbloggere som blogger om samme bok som deg er at de ser kanskje ikke ting som du ser. Det er spennende og lærerikt. Man kan begynne å reflektere over ting. Det kan komme både mye godt og litt vondt av det...

Jeg anbefaler den herlige lille (liten i form av sideantall)saken på det sterkeste<3

1 kommentar:

Beatelill sa...

Jeg er helt enig med deg. Dette er ei lita perle av ei bok :)