Søk i denne bloggen

søndag 28. august 2011

En smakebit på en søndag - En svunnen tid av Kate Morton

Dette konseptet har jeg lånt fra Ladybug. Det går ut på dele noen ord ( ikke for avslørende) fra boken du leser nå. Deretter linker du innlegget dit på bloggen hennes.

Jeg er kommet i gang med mi første Kate Morton bok og det er boka En svunnen tid. Jeg er veldig fornøyd og gleder meg til de andre bøkene av ho. Etter det jeg har hørt og lest skal denne være den dårligst. Det betyr at jeg har de beste bøkene  igjen og da regner jeg med at de er helt fantastisk. Men jeg er litt redd for at jeg ikke skal bli ferdig med den før jeg skal levere den inn på biblioteket. Har litt over to uker igjen og jeg har ca. 500 sider igjen. Men som oftest leser jeg fortere enn jeg tror. Men grunnen til at jeg ikke har lest boka fra den dagen jeg fikk den i hånda har med at jeg har lest Den Afrikanske Farm som jeg måtte være ferdig til i dag. Den er ferdig.Men vet ikke helt om omtalen kommer i dag.

Min smakebit er fra side  37.

Kilde: http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=5852832&rom=MP

Antagelig hostet jeg selvmedlidende til svar. Jeg var helt uvitende om at jeg var i ferd med å krysse en stor grense, og at det etterpå ikke vil være mulig å vende tilbake. Jeg visste ikke at det enkle Utseendet til gjenstanden jeg holdt i hendene ga et feilaktig inntrykk av boken store betydning. Alle sanne lesere har en bok, et øyeblikk som det jeg beskriver,  og da mor tilbød meg dette eksemplaret fra biblioteket som mange hadde lest, var det øyeblikket kommet til meg. Selv om jeg ikke visste det da, kom virkeligheten aldri til å kunne konkurrere med skjønnlitteratur etter at jeg hadde  fordypet meg i muddermannens verden.

Bli med på "En smakebit på søndag"du også da vel!


• Åpne boken du leser i nå

• Finn et par setninger som du kan dele med leserne av bloggen din(vær forsiktig, ikke del setninger som kan avsløre for mye da det kan ødelegge for de som ønsker å lese boken). Hvis du ikke har en egen blogg så kan du dele en smakebit fra boken du leser i kommentarfeltet under denne posten.

• Skriv en liten bloggpost med en link tilbake til dette innlegget og deretter legger du igjen en link til din egen bloggpost i inLinkz oversikten under her. Da kan andre lesere enkelt hoppe fra blogg til blogg for å finne smakebiter fra forskjellige bøker og kanskje de oppdager en ny blogg eller to i samme slengen.

• Det hadde vært hyggelig om alle som benytter seg av denne ideen linker tilbake til mitt innlegg, ellers blir liksom noe av poenget med denne faste posten borte da folk ikke kan finne frem til siden hvor alle smakebitene er samlet.

5 kommentarer:

Siljeblomst sa...

Takk for smakebiten! Jeg har denne i "skal - lese - i - løpet - av-året" haugen min. Jeg har lest både Tilbake til Riverton og Den glemte hagen, begge er veldig gode, men min favoritt er sistnevnte.

May Brit sa...

Denne har jeg også lest, den var utrolig koselig og spennende. Synes jeg da! Men er veldig svak for sånne typer bøker ;)

astridterese sa...

Jeg likte denne boken. Og de andre til Kate Morton. Jeg synes de er avslappende bøker samtidig som de er underholdene. Håper du koser deg like mye med den som jeg gjorde :-)

Mari - Escape In A Book sa...

Jeg syntes denne boken var utrolig god, så hvis det er den dårligste så gleder jeg meg stort til mer Kate Morton :)

Kristine sa...

Eg likte veldig godt "Tilbake til Riverton" og har tenkt å lese fleire av Morton. Takk for smakebit :-))