Søk i denne bloggen

søndag 14. august 2011

En smakebit på en søndag - Gyllen lykke,svart hevn av Anne Lise Boge

Denne utfordringen står Ladybug bak og går ut på dele noen ord ( ikke for avslørende) fra boken du leser. Etterpå linker man innlegget på bloggen hennes.

I dag skal jeg jukse litt og komme med en smakebit med fra en bok som jeg er akkurat er blitt ferdig med. Det er nr. 13 i Morshjerte serien og heter Gyllen Lykke,svart hevn. Jeg synest det er fantastisk deilig med lettlest litteratur som man kose seg skikkelig med og som man kan synke helt inn!!!. Ellers holder jeg på med den Afrikanske Farm av Karen Blixen og det går tregt.. Men det har ingenting med boka å gjøre for den er helt grei. Det har mer med meg og at lesegleden er ikke alltid like på topp.Jeg kan lese tre bøker på ei uke til å bruke flere uker på ei bok.

Jeg skal dele med dere et sitat fra s. 51 fra boken



Det var ikke Oda, hun så løsninger der andre så hindringer. For Oda var alt mulig. For henne fantes det en løsning på alt, det var bare spørsmål om vilje.




Bli med på "En smakebit på søndag"du også da vel!


• Åpne boken du leser i nå

• Finn et par setninger som du kan dele med leserne av bloggen din(vær forsiktig, ikke del setninger som kan avsløre for mye da det kan ødelegge for de som ønsker å lese boken). Hvis du ikke har en egen blogg så kan du dele en smakebit fra boken du leser i kommentarfeltet under denne posten.

• Skriv en liten bloggpost med en link tilbake til dette innlegget og deretter legger du igjen en link til din egen bloggpost i inLinkz oversikten under her. Da kan andre lesere enkelt hoppe fra blogg til blogg for å finne smakebiter fra forskjellige bøker og kanskje de oppdager en ny blogg eller to i samme slengen.

• Det hadde vært hyggelig om alle som benytter seg av denne ideen linker tilbake til mitt innlegg, ellers blir liksom noe av poenget med denne faste posten borte da folk ikke kan finne frem til siden hvor alle smakebitene er samlet.

8 kommentarer:

astridterese sa...

De siste ukene har jeg vært på ferie i Sandefjord og da besøkte jeg biblioteket der. De hadde alle disse seriene, som en ofte kjøper i vanlig butikk, på hylla og til fritt utlån. Det hadde vært fantastisk om jeg hadde hatt et slik bibliotek i nærheten siden jeg da kunne ha lest flere av de seriene jeg hører så mye bra om.

leserommet sa...

Takk for smakebiten. Morshjerte er en serie jeg enda ikke har lest, men har veldig lyst til å lese den. :)

Elin sa...

Fin smakebit:) jeg har aldri lest den serien, men leser fossefall og novemberbarn:)

Heksa sa...

Jeg kjenner til det med leselyst. Har akkurat brukt 3(!) uker på ei bok, og jeg leser normalt 3 bøker i uka. Nå var boken på 800 sider da, men allikevel, og god var en også...

Jeg har et slikt bibliotek astridtherese, nemlig Sandefjord ;) He he. Men ikke flink til å benytte meg av det dessverre...

anettesbokboble sa...

Spennende smakebit. Jeg startet på denne serien da den kom ut, men et eller annet gjorde at jeg bare leste noen få bøker. Uansett er slik "kiosklitteratur" herlig lesning når man trenger å senke skuldrene og bare kose seg :)

SigridfraEnget sa...

Har ikke lest Morshjerte, men er enig i at disse seriene er deilig avkobling innimellom. Det er ikke alltid leselysten er på topp, og som deg kan jeg lese masse ei uke, mens enkelte bøker "varer evig".

Mari - Escape In A Book sa...

Ja, leselysten kan være så varierende :) Fin smakebit, Oda hørtes ut som en veldig positiv person.

Kristine sa...

Denne fikk eg nettopp i posten og gleda meg til å lese den! Takk for smakebiten, ein kjempefin og lettlest serie som er fin avveksling mellom andre bøker :-))