Søk i denne bloggen

mandag 29. august 2011

Lyrans Teamtrio - Sommerens favorittbøker

Jeg deltar på Lyrans Teamtrio. Denne gangen handler om tre favoritter fra sommeren. Jeg har to åpenbare og klare favoritter og denne tredje må jeg ta en bestemmelse på her og no.


Som om ingenting av Katarina Von Bredow troner høyest som årest beste sommerbok og årets beste bok og den ligger ikke langt unna de favorittbøkene som er verdens beste i mineøyne..<3 Eg blei litterært stupforelska i denne boken og svevd på en sky etter å ha lest den<3. Jeg vil forsatt si: Les den, les den, les den eller anbefalest, anbefalest,anbefalst!!!!!!!!!!

Bli hvis du kan. Reis hvis du må av Helga Flatland kommer på en klar andre plass over sommerens beste bøker og var i grunn en stor overraskelse. Jeg skal ærlig innrømme at jeg var nesten litt irritert at jeg valgte denne boka foran andre bøker som jeg hadde sååå lyst å lese. Men grunnen til at jeg leste denne var at jeg  var med  i Bokelskerinnens utfordring  om å les debutanter. Det visste seg at denne boken var langt mye bedre enn de bøkene vil jeg lese foran denne.... Jeg simpelthen elsket boka<3. Ei bok som jeg anbefaler på det varmeste.

Glemte Minner av Rannveig Marit Mindresunde Jeg var veldig usikker på hvilken tredje bok jeg skulle ha med. Men valgte denne boka fordi jeg synest det er en viktig og bra bok som fortjener mange flere lesere. Den tar opp ting med sorg som er tabu og mest av alt glemte minner som i mine øyne ikke bør være glemte minner. Anbefales!!

1 kommentar:

astridterese sa...

Jeg skal akkurat til å starte på Glemte minner. Så bra å lese at du tar den med som favoritt for sommeren. Hvis jeg bare klarer å komme meg bort fra pcen og over i lesekroken så kommer den en omtale fra meg snart :-)