Søk i denne bloggen

onsdag 24. august 2011

Morshjerte nr. 14 Blomstringstid



Tekst og bilde er kopiert fra denne siden
Maren blir ute av seg da hun finner Thorleif bevisstløs utenfor døren. Det får henne til å tenke nærmere gjennom forholdet til ham.
En natt kalles hun til Lia. Olaugs fødsel er i gang. Det blir en dramatisk kamp mot tap og død.
Det har begynt en ny mann i banken. Mot sin vilje kjenner Maren at følelsene hennes allikevel ikke er helt døde …
– Som assisterende banksjef har du fått inngangsbillett til det øvre sjiktet av befolkningen, sa Maren. – Det er slik det fungerer her.
– Og det liker du tydeligvis ikke?
– E kan ikkje forstå at tittel eller pæng gjer nokon bér enn andre.
– Det har det aldri gjort heller, sa han rolig.
Maren snudde seg og så etter ham da han gikk videre. Det samme gjorde han, og hun forbannet seg selv. Rødmen brant i ansiktet.

Nei,nei,nei!!!. Det dukker opp en ny mann i Morshjerte som Maren tydeligvis får  varme følelser for:(. Det er jo Trond hun "skal" ha. Men det er jo muligheter for at jeg liker det nye tilkommet til serien. Så godt at jeg kanskje vil han skal bli ilag med han. Men jeg vet ikke helt. Dessuten gir det meg flashbacks til Anne Lise Boges tidligere serie. Hovedpersonen Mali hadde tre menn i sitt liv. Johan ble hun gift med og han var drittsekken. Hun fikk ett barn med han. Jo som hun var såå forelska i og som hun aldri fikk. De fikk ett barn sammen. Men det var Håvard som ble hennes store kjærlighet og de fikk tre barn sammen. Han kom etter de to andre. Jeg synest Marens Kjærlighetsliv ligner litt på Mali sitt selv om det finnes ulikheter. Noe i meg sier at denne mannen vil Maren være ilag med til døden skiller ad. Hva er vitsen med å ha han på forsiden hvis han ikke skal bety noe. Selv om det blir litt fælt å ha Trond på sidelinja. Men jeg gir allikevel ikke opp håpet om at de en gang kan bli ilag, om det så må være når de er pensjonister og enkedame /enkemann. Men jeg ble veldig pessimisstisk når jeg leste en artikkel av Anne Lise Boge i tidsskriftet Bibliotekaren ( det var nr. 4/10 vel og merke). Der skriver hun at det alle forventer skal skje skjer nødvendgvis ikke. Alle tok det som en selvfølge at Mali og Jo skulle bli et par. Jeg tror også at det er mange som tar det som en selvfølge at Trond og Maren blir sammen en gang. Når jeg leste denne artikkelen tenkte jeg det er ikke sikkert Maren noen gang blir ilag med Trond igjen:(. Men no over til noe annet jeg synest den nye mannen ligner på Trond. Noe i meg sier at de kan være halvbrødre.

Jeg gleder meg til neste bok uansett<3

2 kommentarer:

Stine sa...

For en koselig forside på neste bok :) Og for en spennende tanke om at han nye og trond kan være i slekt! Er i hvertfall glad for at det ikke høres ut som at Maren faller tilbake til Thorleif, DET ville uansett vært det værste ;)

Anonym sa...

Det er sikkert halvbroren til Trond, som har samme far: tateren.