Søk i denne bloggen

torsdag 1. september 2011

10 bøker som står på skal lese lista i høst



Jeg elsker å lage lister og no er jeg blitt inspirert av bloggeren Betraktninger som har skrevet en slik liste selv. Min liste skal være mest realistisk noe som betyr at jeg med store sannsynligheter at jeg vil lese boka. Men det kan jo hende av ulike grunner at boken ikke bli lest alikevel. Jeg skal også blogge om noen bøker  i Bokbloggturneen. Men disse vil jeg ikke nevne siden jeg ikke har lov til å si så mye om bøkene før jeg får dem. Ellers håper jeg på en fin lesehøst med leseglede og oppdagelser av god bok:). Akkurat no er ikke leselysten helt på topp. Men satser på at det snur snart:).

Orkideens Hemmelighet av Lucinda Riley: Jeg har lest litt blandende meninger om denne boken. Men først gang jeg såg bokas framside samt leste hva den handlet om har jeg tenkt at det var en bok for meg. Når jeg leser de ulike bokomtalene tenker jeg at dette er en bok som nesten garantert blir til å elske:)

Uglies av Scott Westerfield: Gleder, gleder, gleder meg til å lese denne boken<3.

Det søte liv av Siri Østli: Jeg kvapp nesten som jeg hoppet når jeg lestebaksideteksten på bok. Jeg trodde nemlig først at det sto navnet på hjemplassen min. Men iettertid ser jeg at de har byttet om e og k. Jeg synest allikevel at det er skremmende likt allikevel. Jeg kjenner ikke til forfatteren. Men kanskje kjenner hun noen fra hjemplassen min. Det jeg er mest nysgjerrig på med denne boken er om ho er inspirert av hjemplassen min. Hvis ikke regner jeg alikkevel at det blir en lett, fine og søt roman som vil underholde meg:)
Kjerringer av Helene Uri: Jeg vet at denne har fått blandete tilbakemeldinger. Men hovedgrunnen til at jeg vil lese denne er fordi den skal handle om feminisme. Sånne tema i litteraturen tiltrekker meg.

Flukt av Tana French: Den har en veldig spennende baksideteksten som gjør at denne boka blir et MUST... Dessuten har Beate  skrevet en glimrende bokomtale som gjøre at den ryker veldig lang fram i  lesekøen:)

Jeg kan se i mørket av Karin Fossum: Jeg har lest om boken i et medlemsblad i en bokklubb hvor jeg er medlem. Jeg ble fengsla og den ble satt på venteliste på bibl. umiddelbart. Gleder meg!!

Vidina, Landet bak Nidaros av Bente Rene Linmo: Denne har jeg tenkt å lese i forbindelse med utfordringen til bokbloggeren Bokelskerinnen som går ut på Lese en debutant. Jeg har lyst å lese litt annet enn det jeg bruker både når det gjelder sjanger og tema.

Forglemmei av Kurt Hanssen: Denne har jeg også tenkt å lese i forbindelse med Les en debutant utfordring. Det er ganske tilfeldig at jeg kan tenke meg å lese denne boka. Det har vel mest med at jeg har lest flere bokomtaler av boken. Men endel av de bøkene som man leser tilfeldig og som man ikke har forventninger til bruker å overraske:)

Den hvite Vinden av Inger Marit Spange: Jeg begynte allerede før sommerferien og lese denne boken. Men tok den ikke med meg på hjem fordi jeg var redd for overlast på fly ( overlast= betaling) og jeg hadde ikke råd til å betale overlasten. Så håper jeg får lese siste rest ( halve boka) snart:).

Senor Peregrino og La Pegregino av Cecilia Samartin: Jeg vil først unnskylde om jeg har skrevet feil titlene ( noe jeg er ganske sikker på. gidder ikke å sjekke ut skrivemåten). Jeg velger å slå to fluer i en smekk. Jeg har ikke lest noe av Cecilia Samartin og synest det er på tide no.

Etter å ha skrevet denne l,isten kjenner jeg leselysten er begynt å komme så eg tror jeg må finne god bok=)


1 kommentar:

astridterese sa...

Her var det mye spennende :-) Jeg vil også lese La Peregrina, men den fikk ikke plass på listen min. Kjerringer er jeg også spent på, jeg bruker å like Helene Uri - så kanskje denne også.

Jeg ble også nysgjerrig på Uglies siden du gleder deg sånn til å lese den. Den finnes på et bibliotek "nær meg" så jeg tror jeg setter den på "skal-lese" listen min :-)