Søk i denne bloggen

torsdag 29. september 2011

Boktema: En bok Jeg har les tre ganger eller mer

Denne gangen er boktemaet hos Anettes bokboble en bok jeg har lest tre ganger eller mer. Du kan lese mer om bokteamet her. Jeg har flere favorittbøker. Noen har blitt lest tre ganger, noen to og andre igjen ikke gjenlest ( selv om jeg har stooore planer om å gjøre det). Det er mulig at jeg har enda flere favorittbøker jeg har lest tre ganger eller mer.



Jeg måtte sjekke på Bokelskere om det fantes bilde av boken. Det er nemlig ikke bilde av alle bøkene. Det har vel med at de er av den gamle sorten. Men i dag går jeg for en favoritt i barndommen og som jeg har lest flere ganger i voksenalder flere ganger<3. Men jeg leste denne boka flere ganger som barn. Boken heter To hus tett i tett av Liv Sandberg. Den handler om en Bergensfamilie med 4 barn samt foreldrene og besteforeldrene. Besteforeldrene er forøvrig kjent for film i byen. Det er blitt utgitt flere bøker og laget Barne tv om den familien. Hvorfor sender de ikke igjen den igjen!!!??. Jeg kalte denne boka og de  bøkene selv for Synne og Sigrid bøkene ( de store heltene i familien for min del). Jeg har lest denne boka mest av alle de bøkene som er blitt utgitt om  familien. Jeg kan den nesten utenatt og husker mange av bildene... De andre bøkene har jeg lest mange ganger. Disse barnebøkene om Bergensfamilien bruker jeg å lese en gang for året i voksen alder. De betydde så masse i barndommen og er mine barndomshelter<3

5 kommentarer:

Siljeblomst sa...

Denne serien husker jeg godt!Jeg hadde forresten onkelen, Øyvind Sandberg (?) som lærer på folkehøgskolen :-)

Heksa sa...

Å, denne så jeg på barne-TV da jeg var lita, og elsket serien! *Mange barndomsminner som presser seg på*

leserommet sa...

Gratulerer! Du vant giveaway'en min :)
http://leserommet.wordpress.com/2011/09/29/vinner-av-bursdagsgiveaway/

Anette sa...

Å, så koselig! Jeg husker at jeg så på denne tv-serien sammen med lillesøsteren min. Men at det også fantes bøker var jeg ikke klar over :)

Melusine sa...

Den serien har jeg ikke lest, men den høres veldig koselig ut :)