Søk i denne bloggen

søndag 4. september 2011

En Smakebit på en søndag - Vidina, landet bak Nidaros av Bente Rene Linmo

Dette konseptet har jeg lånt fra Ladybug. Det går ut på dele noen ord ( ikke for avslørende) fra boka du leser og deretter linker opp innlegget hos Ladybug.

I dag vil jeg dele noen ord fra boken Vidina, landet bak Nidaros av Bente Rene Linmo. Dette er en barnebok, fantasy bok og en norsk debutant. Boken er av de bedre, er og den beste fantasy og barneboken jeg har lest i år ( foreløpig)<3.

Det jeg vil dele er fra både side 12.


Kilde: http://www.bokklubben.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=5811688&rom=AK
Jo, katten studerte faktisk  trafikklyset på den andre siden. Lyssignalet for bilene byttet snart fra grønt til gult og rødt, og den hvite katten løp selvsikkert over gaten så snart den grønne fotgjengermannen begynte å lyse. Katten  forsatte rolig opp på fortauet og smøg seg langs husveggene til den nådde et gult hus. Der hoppet den opp på en høy kasse utenfor inngangsdøreren og satte poten på ringeklokken.



Bli med på "En smakebit på søndag"du også da vel!


• Åpne boken du leser i nå

• Finn et par setninger som du kan dele med leserne av bloggen din(vær forsiktig, ikke del setninger som kan avsløre for mye da det kan ødelegge for de som ønsker å lese boken). Hvis du ikke har en egen blogg så kan du dele en smakebit fra boken du leser i kommentarfeltet under denne posten.

• Skriv en liten bloggpost med en link tilbake til dette innlegget og deretter legger du igjen en link til din egen bloggpost i inLinkz oversikten under her. Da kan andre lesere enkelt hoppe fra blogg til blogg for å finne smakebiter fra forskjellige bøker og kanskje de oppdager en ny blogg eller to i samme slengen.

• Det hadde vært hyggelig om alle som benytter seg av denne ideen linker tilbake til mitt innlegg, ellers blir liksom noe av poenget med denne faste posten borte da folk ikke kan finne frem til siden hvor alle smakebitene er samlet.

8 kommentarer:

astridterese sa...

Så bra å høre. Jeg så at vi akkurat hadde fått den på jobb, og da skal jeg lese den serien :-)

Siljeblomst sa...

Takk for fin smakebit, Askeladden! Blir spennende å lese omtalen din :-)

Bokelskerinnen sa...

Fin smakebit :) Ser frem til anmeldelsen din av boken!

Elin sa...

Burde vel ha lest denne boka. Så mange bøker, så liten tid...

May Brit sa...

Denne skal jeg definitivt lese. Artig at du liker den! Som litteraturelskende trondheimsjente med hang til fantasy er denne et must å få med seg, føler jeg. Ble så glad da jeg oppdaget denne i bokhandelen:)

Mari - Escape In A Book sa...

For en herlig sjarmerende smakebit! Jeg må få lest denne boken, norsk fantasy er det ikke så mye av men det kommer stadig noe nytt nå.

Eva @ Tanz sa...

Veldig søt smakebit. Den stakkar skal-lese-haugen min vert stadig høgare.

Askeladden sa...

Tusen takk for mange flotte kommentarer=). Jeg er glad for at jeg har priotert å lese boka no. Jeg hadde ikke så mange forventinger til den. Så vips er den knallgod bok som jeg ikke klarer å legge vekk. Men jeg har funnet ut at jeg har forkjærlighet for barne fantasy. Det er liksom de som blir favorittene innen sjangeren både når det gjelder film og bok.