Søk i denne bloggen

tirsdag 6. september 2011

Saras Nøkkel


Denne filmen har jeg sett for andre gang og no på dvd. Jeg synest man har klarte å lage en "lett" film  selv om teamet i filmen er tungt, vondt og hjerteskjærende..... Så denne filmen klarer jeg å se når jeg trenger en lettere film. Men ikke når jeg er i dårlig humør. Den er laget på en troverdig måte slik at man får en sterkt innsikt i de grusomme og ondskapsfulle konstrasjonsleirene samtidig som man får sterkt empati med karakterene i filmen.dvs. de i fortida. Det som er fra nåtida er ikke alltid like bra og endel burde vært klippet vekk. Men noe likte jeg sværte godt og ville aldri tatt vekk. Men det kan jeg ikke si så mye om for da spoiler jeg filmen. Filmen er ikke forutsigbar. Man visste ikke hva som ble til å sje tilslutt. Det har noe med tidsaspektet er vekke og man må gjennom mange prøvelser som kan slå begge veier. En bra,sterk og vakkertrist film som ikke når opp i høyden. Men den ligger sånn midt i mellom favoritter og dårlig filmer ... Men jeg anbefaler den videre!

Ingen kommentarer: