Søk i denne bloggen

lørdag 17. september 2011

Serien Arvsynd av Anne Lise Boge relanseres....

Min yndlingsforfatter Anne Lise Boge som skriver serien har tidligere utgitt serien Arvsynd. Det var den som fikk øynene mine opp for serier og den nye serien til Anne Lise Boge, Morshjerte<3. Jeg LOVER dere at serien er FANTASTISK<3. Selv om det er lenger enn langt siden jeg leste serien så er det flere karakterer og ting som sitter Spikra fast i hukommelsen... Det er også en annen gledelig ting for oss som har lest serien før og det er at det kommer en helt ny bok som blir slutten av serien. Hvis du var fornøyd med slutten sist så er du kanskje ikke glad. Jeg husker utrolig nok ikke slutten. Så eg gleder meg til den nye slutten<3. Akkurat no er det kjipt at serien befinner seg på Vestlandet:/. Jeg har lyyyst å lese serien på nytt.... Men jeg gidder ikke å kjøpe alle bøkene i serien på nytt. Jeg er også veldig spent på hvordan video reklamen for serien blir.... Jeg har jo mine egne bilder av hvordan Karakterer er, hvordan det ser ut og sånn har det vært i mange år. Men håper jeg ikke blir skuffa. Men derimot glad og fornøyd:).

Sjekk ut sidene for Arvesynd på norske serier her .


Dette bildet har jeg lånt fra her. Der kan dere lese om hva skjer i første boken. På bildet ser du forøvrig hovedpersonen selv Mali med Jo. De burde vise mer av bildet som da boken ble utgitt for første gang. Denne plassen forblir en viktig plass.

 Dokken kan glede dere til å bli kjent med Mali, Johan, Ruth, Sivert, Dorbet, Johan (og kanskje et mellomnavn til), Marilena, Jo, Lille Mali, Håvard, Torhild, Ola Håvard, Herborg, Samuel, Ruth Lina, Johannes, Lille Håvard, Beret, Martin og mange flere Karakterer. Alle disse dukker ikke opp i første bok. Men de kommer etter hvert. Det er vel litt spoiler og feil å nevne disse navnene. Men jeg sier ingenting om hvem de er (selv om man skjønner litt hvis man ser nøye på navnene) og hva de gjør i seriene. Jeg innser ser også at jeg har glømt navnene og antall barn til en av de jeg har nevnt. Det er litt flaut. Så er det mange jeg husker kjempegodt og som jeg har glømt navnet på. Det er også litt feil av meg å si gleder dere til å møte alle disse karakterene. Hvis man synest noen er drittsekk i Morshjerte serien så er det flere (men trøsten er få) som er ti tusen ganger verre. De er ondskapsfulle, jævlige og kalde!!!!!!!!!!.

Hvis jeg hadde vært i Oslo og hadde tid så skulle jeg ha vært der.....


1 kommentar:

linesbibliotek sa...

Jeg gleder meg til å lese ny slutt på Arvesynd, for jeg kan heller ikke huske den forrige slutten. Kanskje fordi den ikke var like god som resten av serien?

Jeg er helt enig i at Arvesynd er en fantastisk serie, og jeg var helt oppslukt fra første til siste bok. Jeg har også mine bøker liggende et sted i en eske, men tror jeg fortsatt husker den godt nok til å kunne lese den nye slutten uten å lese de andre bøkene på nytt.