Søk i denne bloggen

fredag 9. september 2011

Valg 2011

På mandag er det lokal - og fylketingsvalg. Jeg har hatt ganske masse panikk foran dette valget... Problemet er å finne ut hva jeg skal stemme på. Jeg har tenkt masse fram og tilbake og ombestemt meg tusen ganger. Det er fint å være Ambivalent. Men ikke så fint når det er valg.

Jeg har følte at det er ikke så mye i Tromsø og i Troms som jeg virkelig brenner for og som er veldig viktig for meg. Den største grunnen er vel at jeg ikke er så oppdatert på hva som skjer i byen og heller ikke i politiske saker. Jeg vet mer hva som skjer i hjembyen min på Vestlandet enn i byen jeg bor i. Dessuten føles kommunestyret mye fjernere enn bystyret i hjemkommunen min på Vestlandet. Det har vel mest med at hjem kommunen min på Vestlandet er liten i forhold til Tromsø. Jeg har tenkt igjennom hvilke ting som er viktige for meg. Men de aller viktigste tingene og det jeg er mest engasjert i er ting  for Stortinget. Så derfor hadde det vært myyyye lettere om det hadde vært stortingsvalget.... Men ihvertfall har jeg funnet noen lokale ting som er viktig for meg. Da kunne man tro at da var det gjort. Men neida så lett er det ikke. Jeg blir ganske fortvila for et parti kan være for noe jeg er veeldig imot selv om de har andre saker som er like viktig for meg. Håper dere skjønner hva jeg mener å si her. Det er litt vanskelig å forklare. En annen viktig faktor er samarbeidspartner. Jeg kjenner at jeg har litt problemer å stemme på et parti når jeg vet at de blir til å samarbeide med et parti jeg ikke liker. Jeg prøver å ignore det på fylkesplan ihvertfall. Jeg har vinglet mellom flere parti ( spes. to). Men har kommet fram til at jeg vil stemme på to ulike parti og på kommunevalget skal jeg ha med personlige slangere. Hvis det hadde vært stortingsvalg ville jeg ha stemt på det partiet som jeg stemmer på Fylkestingsvalget.

Jeg skal også stemme på kirkevalget. Det har også vært litt "fortvilende". Men det har mest med lite informasjon om de ulike kandidatene. Men jeg vet ihvertfall hva jeg skal stemme på til Bispedømmerådet. Men det er litt verre med å finne ut hvem man skal stemme på til menighetsrådet.

Ingen kommentarer: