Søk i denne bloggen

lørdag 22. oktober 2011

Bøker jeg vil lese om igjen

Jeg er inspirert av Julies bokbabbel til å skrive en liste over 10 bøker jeg vil lese om igjen. Listen er i upriotert rekkefølge med unntak av nummer 1.

1. La meg synge deg stille sanger av Linda Olsson  VERDENS VAKRESTE bok fortjener å bli lest mange,mange, mange ganger til<3<3<3. Les gjerne  hva jeg sier om boka her. Har skrevet også et annet innlegg om boka her.

2. Harry Potter serien av J.K. Rowling  Det å bare skrive at jeg vil lese Harry Potter igjen gjøre at jeg vil gå i bokhylla med en gang og begynne på serien igjen. Jeg har hele serien i hylla. Men tør ikke en gang å ta de ut og bla i dem en gang. Da er jeg fortapt,hehe;). Jeg viiiiiil lese serien mange, mange,mange ganger!!!!<3. Det er bare det at jeg har så mange bøker som jeg vil lese og altfor liten tid:/.

3. Alle ( flesteparten) bøkene til Anne Karin Elstad Folket på Innhaug har jeg lest tre ganger og senest i vår. Bøkene om Julie har jeg lest to ganger og er i gang for tredje gang. Odel har jeg lest to ganger. Bøkene om Lena er jeg ikke sikker på om jeg har gjenlest de. Hjem har jeg ihvertall ikke gjenlest. Men alle disse bøkene og seriene er jeg fast bestemt på lese mange ganger i livet. For dagene er onde likte jeg ikke noe særlig. Så den vet jeg ikke om jeg vil lese igjen. Maria,Maria ( utenom juleboka og boka om Nordmøre)  er den eneste jeg ikke har lest. Har som mål få lest den snart. Les gjerne mine omtaler om Folket på Innhaug her og her. Se gjerne min smakebit av Julie. Jeg har til og med skrevet et blogginnlegg om hvorfor jeg liker så godt bøkene til Anne Karin Elstad og det kan du se her.

4. Bøkene om To hus tett i tett Yndlingsbøkene mine som liten og hele familien er mine barndomshelter<3. Jeg kalte bøkene for Synne og Sigrid bøkene ( heltene over heltene) som liten og favorittpersonen i familien var Synne uten at jeg vet helt hvorfor. I voksen alder har jeg brukt å lese bøkene mellom jevnlig mellomrom=). Jeg har skrevet et blogginnlegg om serien her .

5. Favorittbøkene mine av Katarina Von Bredow Det er søskenkjærlighet, Det er mitt liv! og Som om ingenting. Jeg begynner nesten få  leseabsistenenser bare ved tanken på bøkene<3. Det er bøker som har truffet meg lang, langt inn i hjertet og jeg er litterært stupforelska i bøkene hennes ( les: de som er mine favoritter)<3. Jeg har skrevet om bøkene her , her og her

6. Betre Død enn Homofil av Arnfinn Nordbø Jeg er ikke skeiv. Men denne boka er fantastisk bra... Norge er et land med stor toleranse for skeive og i dagens samfunn har de like rettigheter som heterofile. Men det er ikke i alle miljøer hvor det er ikke lett å være homofil og der i blant konservative menigheter. Jeg synest Arnfinn Nordbø er knalltøff.... Denne boken har jeg lest to ganger og vil lese den igjen. Anbefales virkelig!!

7. Favorittbøkene mine av Jostein Gaarder Det er Appelsinpiken og Slottet i Pyrneene. Hvis jeg blar i bøkene eller leser eller ser noe om de får jeg lyst å lese de om igjen med en gang<3. Jeg SKAL lese de om igjen og aller helst mange ganger... Les hva jeg skriver om bøkene her, her  og her.

8. Seriene ( Arvesynd og Morshjerte) til Anne Lise Boge Arvesynd leser jeg for tredje gang og de SKAL leses flere ganger senere i livet<3. Morshjerte SKAL jeg også lese om igjen mange ganger i livet<3. Akkurat no har jeg store planer om å lese nr. 2-7 siden de har jeg ikke skrevet bokomtale om. Se gjerne mine etiketter for serien her og her

9. Snør det utenfor vinduet ditt? av Anita Arildsdatter Pedersen En liten ( men STOR i innhold) herlig bok som er ei perle<3. Det virke som få vet om den og det er få som lest den. Eg sier bare: Les den, les den,les den!!!!. Les gjerne min anbefaling av boka .

10. Oups bøkene En HERLIG blanding av illustrasjoner, tekst og Visdomsord<3 Bøker man ALDRI får nok av!!!

Ingen kommentarer: