Søk i denne bloggen

torsdag 27. oktober 2011

Boktema hos Anette: Favorittboken som ble film

Omtrent hver torsdag har Anettes bokboble boktema. Det går ut på å blogge om dagens boktema. Deretter linker du innlegget ditt til Anettes bokboble slik at vi kan se hva andre har skrevet. Les mer om dagens boktema her. Dagens boktema er favorittboken som ble film.

Det  kunne jo ha blitt Harry Potter. Men siden det er så vanlig så går jeg for noe annet. Jeg fant plutselig ut at det var bare en favorittbok utenom Harry Potter som var filmatisert. Så denne uken går jeg for Appelsinpiken av Jostein Gaarder:) 
http://bokelskere.no/bok/appelsinpiken/12144/

Hvis du elsker boka så være forberedt på at det er S T O R E  forandringer i filmen. Det er mye som er endret på og det er kommet en ny fortelling i filmen. Det er faktisk så masse forandringer at jeg ikke husker alt. Men jeg har full forståelse for at de har forandret så mye. Det er ikke alltid i boken som går an å filmatisere. Jeg tror faktisk filmen hadde vært kjempekjedlig hvis de skulle følge boka til punkt og prikk. Det har ingenting med boka er kjedlig. Men alt går ikke an å overføre til film. Så hva jeg synest om filmen? Jeg elsker filmen selv om den på mange måter er helt ulik boka... Appelsinpiken er også en favorittfilm for meg<3


5 kommentarer:

Mari - Escape In A Book sa...

Jeg har hørt om boken men aldri lest den selv, ante faktisk ikke at den var filmatisert :)

Anette sa...

Så spennende! Nå ble jeg nyskjerrig på både boka og filmen :) Klem fra Anette :)

astridterese sa...

Jeg har bare lest boken men ikke sett filmen. Jeg likte boken kjempegodt!

Elin sa...

Åh den filmen er så fin da:) Har aldri lest boka, men har veldig lyst til å lese den en gang:)

SigridfraEnget sa...

Liker Jostein Gaarder. Kanskje jeg bør satse på boka før filmen?