Søk i denne bloggen

torsdag 13. oktober 2011

Boktema hos Anette: min favorittserie

Anettes bokboble har boktema på nesten hver torsdag på bloggen sin. I dag er det om favorittserie. Lag gjerne et blogginnlegg om det selv og link det videre til bloggen hennes. Se mer om dagens boktema her.

Jeg har ikke bare en favoritt serie. Men jeg har flere som er favorittserier. De fleste er av samme forfattere også.


I sjangeren veldig bra kiosklitteratur finner du Anne Lise Boge`s serier Arvesynd og Morshjerte. No for tida gjenleser jeg Arvesynd og får snart nr. 14 i Morshjerte serien (kanskje i dag). Fantastisk bra serier<3

http://bokelskere.no/bok/skjebnemoete/83036/


http://bokelskere.no/bok/vinterdroemmer/190575/


Anne Karin Elstad har også laget serier som ligner litt på kiosk litteratur. Hun skriver fantastisk bra<3. Hun har mer historie og politikk  i bøkene. Men får det integrert på en god måte. Forfatteren har laget tre serier etter det jeg vet. Men hos meg troner Folket på Innhaug og Julie bøkene<3.



http://bokelskere.no/bok/fortellingen-om-julie/41557/



J. K. Rowling`s Harry Potter er jo et must på en slik liste. Harry Potter bøkene er fantastisk god og råspennende<3. Jeg klarer nesten ikke å skrive om bøkene uten å la være ta dem fram og lese i de...

http://bokelskere.no/bok/harry-potter-og-de-vises-stein/82376/

3 kommentarer:

SigridfraEnget sa...

Bra serier alle disse!

Anette sa...

Mange gode valg, og jeg har vært innom dem alle :)

Tone sa...

Selv om jeg valgte å presentere en annen serie som min favorittserie, så står mange av disse også høyt hos meg. Arvesynd er en utrolig flott serie, synes det er knallartig (og spennende, gripende etc.) å lese den om igjen nå etter så mange år, og er jo også ivrig leser av Morshjerte som du vet. Anne-Lise kan absolutt å skrive fengende bøker som virkelig griper tak i deg...

Folket på Innhaug gjenleste jeg tidligere i sommer, men jeg har ennå ikke lest Julie-bøkene. De må jeg få plottet inn på leseplanen en gang... må bare få unna så mye annet først, hehe.

Harry Potter drev jeg og hørte på som lydbok tidligere i sommer også, men tok en pause etter bok 4. Må vel få hørt gjennom resten snart også.

Så mye bøker og så liten tid, huff, for et (luksus)problem ;)