Søk i denne bloggen

søndag 23. oktober 2011

En smakebit på en søndag - Aarons Maskin av Sverre Knudsen

Denne utfordringen er det bokbloggeren Mari - flukten fra virkeligheten som står bak. Det går ut på å dele noen ord ( ikke for avslørende) fra boken du leser og deretter linker du innlegget tilbake til hennes blogg.

Ukas smakebit er fra boken Aarons Maskin av Sverre Knudsen. Jeg leser den i forbindelse med Bokbloggturneen. Egentlig skulle jeg blogge om den på tirsdag. Men den var forsinka. Men jeg fikk boka til sist helg etter litt etterlysning. Det er ei bok som er litt annerledes enn det jeg bruker til vanlig. No skyter jeg kanskje meg selv i foten siden jeg har lite peiling. Men jeg tror denne boka er ei dystopisk bok. Hvis det er feil så gi gjerne tilbakemeldinger på det. Jeg skal ikke røpe så mye om hva jeg synest om boka. Har lest nesten halve boka ( dvs. onsdag kveld siden dette innlegget er autopublisert). Det gikk litt tid for å komme inne i boka. Så begynte spenningskurven stige og akkurat no har den synket litt. Men hvem veit så stiger den kanskje snart. Men jeg har opplevd noe negativt med denne boka som jeg aldri har opplevd før når jeg har lest før. Men ikke så gale at jeg ikke vil lese mer innen sjangeren. Boken har heller istedfor gitt meg mersmak på sjangeren

Jeg skal dele noen ord fra side 129


http://bokelskere.no/bok/aarons-maskin/320335/

Det var en hes  og dyp, hvesende lyd; flestemt, som om den var satt sammen av massevis av små og svakere lyder. Han følte at den vokste hele tiden, men likevel ble den aldri kraftigere. Det minnet ham om noe han nettopp hadde hørt...

Bli med på "En smakebit på søndag"du også da vel!




• Åpne boken du leser i nå

• Finn et par setninger som du kan dele med leserne av bloggen din(vær forsiktig, ikke del setninger som kan avsløre for mye da det kan ødelegge for de som ønsker å lese boken). Hvis du ikke har en egen blogg så kan du dele en smakebit fra boken du leser i kommentarfeltet under Posten en smakebit på en søndag hos Mari - flukten fra virkeligheten. Det kommer nytt innlegg hver søndag

• Skriv en liten bloggpost med en link tilbake til dagens innlegg og deretter legger du igjen en link til din egen bloggpost i inLinkz oversikten som du finner under innlegget (rett etter innlegget og eventuelt andres linker). Da kan andre lesere enkelt hoppe fra blogg til blogg for å finne smakebiter fra forskjellige bøker og kanskje de oppdager en ny blogg eller to i samme slengen.

• Det hadde vært hyggelig om alle som benytter seg av denne ideen linker tilbake til Mari - flukten fra virkeligheten sitt innlegg En smakebit på en søndag, ellers blir liksom noe av poenget med denne faste posten borte da folk ikke kan finne frem til siden hvor alle smakebitene er samlet.

3 kommentarer:

Mari - Escape In A Book sa...

En smakebit som helt klart gjorde meg mer nysgjerrig på boken. Gleder meg til å høre hva du syntes om boken tilslutt :)

astridterese sa...

En spennende smakebit!

siljeblomst sa...

Dette hørtes spennende ut, og litt nifst! Gleder meg til å lese hva du synes om den.