Søk i denne bloggen

søndag 9. oktober 2011

En smakebit på en søndag - Julie av Anne Karin Elstad

Denne utfordringen står bokbloggeren Mari - flukten fra virkeligheten bak. Det går ut på å dele noen ord (ikke for avslørende) fra boken du leser.


Jeg hadde ikke planlagt det og har heller ikke tid til det. Men plutselig lånt jeg en tidligere favorittbok og vips så var jeg i gang. Jeg leser med andre ord Julie av Anne Karin Elstad. Det synest jeg er veldig fint:). Snart får jeg samleutgaven av alle Julie bøkene:D. No som jeg er begynt med den ene boka må jeg nok lese resten av bøkene i serien igjen:D

I dag er  sitatet hentet fra side 45.


En kveld, hun er nettopp ferdig med arbeidet for dagen og har så vidt fått tent lampen og lagt i ovnen, kommer Ane sier det er kommet telegran til henne hjemmefra. Hun skjønner det ikke først. Telegram? Til henne? Hun blir ikke redd, ikke da Ane gir henne telegrammet, ikke akkurat da, men lemmene hennes, hele kroppen kjennes nummen og følelseløs. For dette spår noe galt, de sender ikke telegram uten det.  

Bli med på "En smakebit på søndag"du også da vel!


• Åpne boken du leser i nå

• Finn et par setninger som du kan dele med leserne av bloggen din(vær forsiktig, ikke del setninger som kan avsløre for mye da det kan ødelegge for de som ønsker å lese boken). Hvis du ikke har en egen blogg så kan du dele en smakebit fra boken du leser i kommentarfeltet under Posten en smakebit på en søndag hos Mari - Flukten fra virkeligheten. Det kommer nytt innlegg hver søndag.

• Skriv en liten bloggpost med en link tilbake til dagens innlegg og deretter legger du igjen en link til din egen bloggpost i inLinkz oversikten som du finner under innlegget (rett etter innlegget og eventuelt andres linker). Da kan andre lesere enkelt hoppe fra blogg til blogg for å finne smakebiter fra forskjellige bøker og kanskje de oppdager en ny blogg eller to i samme slengen.

• Det hadde vært hyggelig om alle som benytter seg av denne ideen linker tilbake til Mari - flukten fra virkeligheten sitt innlegg En smakebit på en søndag, ellers blir liksom noe av poenget med denne faste posten borte da folk ikke kan finne frem til siden hvor alle smakebitene er samlet.

5 kommentarer:

Mari - Escape In A Book sa...

Det var en illevarslende smakebit! Jeg har en bok av forfatteren her men jeg har ikke lest den. Kan ikke helt komme på tittelen, men omslaget mener jeg har en jente på forsiden :)

linesbibliotek sa...

Bøkene om Julie er blant mine store favoritter også. En dag skal jeg lese dem på nytt. Nyyyyt boken! :-)

Siljeblomst sa...

Spennende og litt foruroligende smakebit!

Anita sa...

Julie-bøkene er bare så utrolig fine. Jeg har lest dem mange ganger, og kommer nok til å lese dem igjen...

astridterese sa...

Jeg har, med skam og melde, ikke lest Elstad. Vi låner ut bøkene hennes jevnt og trutt på jobb men jeg har ikke kommet i gang selv.

Jeg hører så mye fint om dem at det er bøker jeg føler jeg burde ha lest! (Sukk) :-)