Søk i denne bloggen

søndag 30. oktober 2011

En smakebit på søndag - Kjære, jeg må fortelle deg... av Louisa Young

Denne utfordringen er det bokbloggeren Mari - flukten fra virkeligheten som står bak. Det går ut på å dele noen ord ( ikke for avslørende) fra boken du leser. Deretter linker du innlegget tilbake hos Mari og vi kan se hverandres smakebiter. En geniale ide:)

I dag skal jeg dele noen ord fra boken Kjære, jeg må fortelle deg... av Louisa Young. Språkmessig er den litt tung. Men innholdet er svært bra:D. Akkurat no leser jeg den ilag med flere andre bøker og det fungerer ikke alltid. Det er mange personer holde styr på samt at man kan miste tråden litt. Men jeg holder ut siden boka er helt fantastisk:D

I dag skal jeg dele med dere fra side 28 i boka.


http://www.silkeforlag.no/sider/produkt.asp?ID=31

" Det er du som er vakker, " sa han, og alt idet han sa det, kunne han ikke forstå at han gjorde det.Hun snudde seg og så på ham. Hun ble sittende urørlig, han ble stående som frossen fast, men selv da strømmet blodet glødende varmt under huden på ham, og han ønsket alt i verden å kysse han.   
Bli med på "En smakebit på søndag"du også da vel!




• Åpne boken du leser i nå

• Finn et par setninger som du kan dele med leserne av bloggen din(vær forsiktig, ikke del setninger som kan avsløre for mye da det kan ødelegge for de som ønsker å lese boken). Hvis du ikke har en egen blogg så kan du dele en smakebit fra boken du leser i kommentarfeltet under Posten en smakebit på en søndag hos Mari - flukten fra virkeligheten. Det kommer nytt innlegg hver søndag.

• Skriv en liten bloggpost med en link tilbake til dagens innlegg og deretter legger du igjen en link til din egen bloggpost i inLinkz oversikten som du finner under innlegget (rett etter innlegget og eventuelt andres linker). Da kan andre lesere enkelt hoppe fra blogg til blogg for å finne smakebiter fra forskjellige bøker og kanskje de oppdager en ny blogg eller to i samme slengen.

• Det hadde vært hyggelig om alle som benytter seg av denne ideen linker tilbake til Mari - flukten fra virkeligheten sitt innlegg En smakebit på en søndag, ellers blir liksom noe av poenget med denne faste posten borte da folk ikke kan finne frem til siden hvor alle smakebitene er samlet.



4 kommentarer:

Mari - Escape In A Book sa...

For en romantisk smakebit, Askeladden :)

Jeg leser også nesten alltid flere bøker samtidig, noen ganger går det helt fint, andre ganger blir det mye surr.

Siljeblomst sa...

Nydelig smakebit! Jeg klarer bare å lese en bok av gangen, så jeg blir alltid imponert av dere som klarer flere :-)

Anette sa...

Ja, denne boken er virkelig en utfordring. Det blir spennende å høre hva du syns når du har lest den ferdig :)

astridterese sa...

Jeg leser også alltid flere bøker om gangen og klarer stort sett holde dem fra hverandre.

Denne smakebiten var virkelig romantisk!