Søk i denne bloggen

fredag 28. oktober 2011

Teamtrio - utfordrende lesing


Denne utfordringen er det  bloggeren Lyran som står bak. Det går ut på å finne tre bokrelaterte svar ut ifra ukens teamtrio. Denne uken er det om det som som utfordrer deg som leser og du kan lese mer om ukens tematrio her.

Engelsk bøker. Jeg er ikke akkurat verdens beste i engelsk. Derfor unngår jeg engelsk bøker. Hvis jeg leser utenlandske romaner så må det være norsk. Men eg skjønner jo at jeg ikke holder engelsken min ved like ved å unngå det.

Serier. Så lenge det ikke er snakk om Morshjerte, Arvesynd, bøkene til Anne Karin Elstad eller Harry Potter så har jeg litt fobi mot serier. Men grunnen til at jeg har litt fobi mot serier er at jeg føler at det tar opp mye tid og at det kan bli litt ensidig lesning. Jeg vet at det er teite argumenter. Men sånn er det.

Klassikere. Jeg har et litt anstrengt forhold til klassikere. I mitt hodet er det både litt kjedlig og tungt. Men en av grunnen som gjør at jeg foretrekker andre bøker framfor klassikere er at jeg føler alle har lest klassikere. Da vil jeg heller lese bøker som få leser og som blir litt glemt. Men det finnes klassikere jeg liker godt utrolig nok. bl.a. Et dukkehjem og Sjur Gabriel.

1 kommentar:

Lyrans Noblesser sa...

Jag håller med om att serier kan bli långdragna, ändå har jag börjat läsa Knausgård. Men jag älskar klassiker :-)