Søk i denne bloggen

onsdag 23. november 2011

Bøker jeg har lest i høst

Jeg er ikke spesielt flink til å lage sånne "bokser" øverst på bloggen med link til bøkker jeg har lest i år. Har tidligere i år skrevet en liste over bøker jeg har lest . No kommer det et innlegg om hvilke bøker jeg har lest etter det. Jeg skrev sist en slik liste i sommer en gang.

Jeg har linket til de fleste bøkene. De som er ikke link til har jeg ikke skrevet bokomtale om enda. Mens Julie bøkene av Anne Karin Elstad skal jeg blogge om når jeg har lest alle bøkene i serien.

Jeg har lest utrolig mye seriebøker i høst. Det har med jeg har begynt å gjenlese Arvesynd igjen. Men også fordi jeg har behov for  å lese noe som servere en historie på gullfat uten at jeg slepper å tenke så mye og som gir meg lite motstand. Dessuten har jeg hatt litt behov for virkeligsflukt og bare synke langt inn i en annen verden. Det er med serielitteratur jeg klarer det best. Dessuten synest jeg det er gledelig for min egen del å se at jeg faktisk har lest litt utenom all serielitteraturen. I hodet mitt føles det nesten ut som jeg har ikke lest noe i høst og visst jeg har lest så har det vært serielitteratur. Jeg har hatt en skikkelig lesesmell av private grunner. Den tida jeg kunne ha brukt på å lese har jeg sittet glant i veggen og ikke gjort noe.

Jeg har også hatt skrivesperre. Men ikke i form av at jeg ikke har visst hva jeg skulle skrive. Men jeg har hatt problemer med at det jeg skrev formidlet ikke helt det jeg tenkte om boka. Jeg har skrevet og tatt vekk både setninger og avsnitt. Jeg har stirret på skjermen lurt på  hvordan skal jeg klarer å formidle det jeg tenker om boka slik at det høres samme ut i skrevne ord. Jeg brukte flere uker bare på å skrive en omtale. Jeg skulle ønske at det fantes en maskin som skrev akkurat det jeg tenkte i fine, flotte og forståelige setninger. Men synest det har løsna etterhvert.

Høstens lest bøker

Karin Alvtegen: En sannsynlig historie

Karen Blixen: Den afrikanske farm

Anne Lise Boge: Gyllen lykke,svart hevn (Morshjerte nr. 13)

Kate Morton: En svunnen tid

Bente Rene Linmo: Vidina, landet bak Nidaros

Anne Lise Boge: Skjebnemøte (Arvesynd nr. 1)

Lucinda Riley: Orkideens hemmelighet

Diverse forfattere: MOT

Sverre Knudsen: Aarons maskin

Anne Lise Boge: Hemmeligheten (Arvesynd nr. 2)

Anne Karin Elstad: Julie

Anne Karin Elstad: som dine dager er ( Nr. 2 i Julie bøkene)

Anne Lise Boge: Blomstringstid (Morshjerte nr. 14)

Anne Lise Boge: Betroelsen (Arvesynd nr. 3)

Kurt Hanssen: Forglemmegei

Anne Lise Boge: Kjærlighetsbarnet (Arvesynd nr. 4)

Siri Walen Simonsen: Jeg bor rett ned i gata - Historien om uteliggeren Gunnar

Anne B. Ragde: Jeg skal gjøre deg så lykkelig

Tor Erling Naas & Sigbjørn Lilleeng: Apefjes

Anne Lise Boge: Måneskinnsdansen(Arvesynd nr. 5)

Ingrid Schibsted Jacobsen: Min mangel på Stolthet og fordom i jakten på Mr. Darcy

Majken Van Brugger: Julia og Leon

Anne Lise Boge: Løftet (Arvesynd nr. 6)

Ingen kommentarer: