Søk i denne bloggen

torsdag 17. november 2011

Boktema hos Anette: En bok som skuffet meg

Nesten hver torsdag er det boktema hos bloggeren Anettes bokboble. I dag er boktemaet En bok som skuffet meg.

Kilde: http://bokelskere.no/bok/elskeren/109065/


Jeg hadde egentlig flere alternativer. Men jeg går for klassikeren Elskeren av Maguerite Duras. Språket i boka var sånn at man nesten måtte "leite" alt fram og det var vanskelig å finne mening med boka. Den kvinnelig hovedpersonen i boka synest jeg hadde lite empati og var ganske bastant. Hun klarer ikke å se ting fra begge sider. Alt det hun sa bl veldig lite troverdig og jeg trodde rett og slett ikke på det hun sa. Men det var en positive ting med boka og det var at den ga meg endel flotte bilder. Jeg lest forøvrig ikke boka ferdig.

Men boka skuffet meg siden man regna den var fantastisk bra siden den sto i boka 1001 bøker du må lese før du dør. Min subjektive konklusjon er at det er en bok du godt slepper å lese før du dør.

2 kommentarer:

Anette sa...

He he, denne skal herved IKKE føres opp på leselisten! Flott innlegg, klem fra Anette :)

Berit sa...

He-he..! Ja, kanskje det rett og slett burde lages en offisiell list over bøker man bør slippe å lese før man dør? Tenk hvor mye ergrelse man kunne vært spart for da ;o)