Søk i denne bloggen

fredag 4. november 2011

Boktema hos Anette: Favorittforfatter på A

Hver uke har bloggeren Anettes bokboble boktema. I dag er teamet favorittforfatter på A. Du kan lese mer om dagens boktema her.

Kilde: funnet på verdensveven. Men har ikke ei konkret kildeadresse

Jeg går for Anne  Karin Elstad i dag. Ho er definivt en av mine yndlingsforfattere<3. I skrivende stund holder jeg på med Julie bøkene hennes og er kommet til tredje boken Lenker. Jeg hadde egentlig tenkt å skrive bok omtale av hver bok. Har bestemt meg for å omtale serien sammen. Hennes første bøker og serie var Folket på Innhaug og denne serien troner blant de aller beste blant mine favoritter<3.Så har ho skrevet flere andre kjempebra bøker selv om de ikke har favorittstempel på seg. bl.a.Hjem, Odel, Lena bøkene og For dagene er onde. Det er vel litt løgn å si at For dagene er onde er kjempebra. Det var den jeg likte minst av Anne Karin Elstad sine bøker. Mens Maria, Maria har jeg ikke lest enda. Det burde jeg vel gjøre snarest..Det jeg tror få vet er at ho også har skrevet ei barnebok ( Julebok) og ei bok om Nordmøre. Boka om Nordmøre tror jeg står over. Men Juleboka burde vel passende julelektyre selv om det er ei barnebok.

Jeg har en ting å si om bøkene hennes og det er anbefales,anbefales og anbefales!!!!

Les gjerne mine omtaler av Folket på Innhaug her og her . Har også lagt ut en smakebit av Julie og et blogginnlegg om jeg liker så godt bøkene til Anne Karin Elstad

6 kommentarer:

astridterese sa...

Det er nesten med skam jeg må si at jeg ikke har lest noe av Anne Karin Elstad! Jeg vet ikke hvorfor, det har bare ikke blitt sånn. Jeg tenker at jeg hvertfall må lese den serien du holder på med. Så får vi se... :-D

Tone sa...

Anne Karin var en av mine kandidater også, nevnte henne såvidt i innlegget mitt. Har lest en del av henne nå etter at jeg oppdaget bøkene hennes i tenårene, og vil gjerne lese mer senere også. Hun skriver så nært og varmt, det er lett å leve seg inn i historiene hun forteller synes jeg... Spesielt de som foregår litt tilbake i tid og gjerne på gårder etc., det er noe jeg synes jeg kan relatere meg ekstra med ettersom jeg selv er oppvokst på gård og veldig interessert i "gamle dager".

Siljeblomst sa...

Jeg har kun lest Folket på Innhaug, men de likte jeg godt.

Mai Lene sa...

Jeg tror jeg har hørt om henne, men aldri lest noe av henne. Jeg går bare i tiende klasse og er vel fortsatt mest glad i ungdomsromaner. Men veldig spennende å høre om hvorfor du liker henne. Ha en fin helg. =) Viss du vil, kan du jo se hvem jeg liker best av forfattere på A. http://bokverdami.blogspot.com/2011/11/boktema-hos-anette-min.html

Anette sa...

Flott innlegg! Anne Karin er en stor favoritt hos meg også, og jeg har lest alle bøkene hennes :)

Melusine sa...

Anne Karin Elstad er en forfatter jeg liker veldig godt og har lest de fleste bøkene. Favoritten er Folket på Innhaug :)