Søk i denne bloggen

torsdag 24. november 2011

Boktema hos Anette - Min favorittforfatter på bokstaven B

Det er nesten hver torsdag boktema hos Anettes bokboble. Dagens boktema  er min favorittforfatter på B. Etter du har skrevet innlegg så linker du tilbake til anettes bokboble.


Kilde: http://www.norskeserier.no/norskeserier/Forfattere/article.action?contentId=83

Jeg går for Anne Lise Boge denne gangen. Hun har tidligere skrevet Arvesynd ( som er no relansert!!) og er i gang med Morshjerte. Jeg begynte med Arvesynd i ungdommen. Jeg hørte de første bøkene i serien på lydbok og dermed var jeg solgt<3.Når jeg fant ut at Anne Lise Boge hadde begynt med en ny serie så fant jeg ut å lese den første boka. Jeg ble like fengsla da også<3. Jeg elsker at hun skriver lettlest historier som gir meg lite motstand.Jeg hadde også tenkt å skrive man slepper å tenke så mye når man bøkene hennes. Det er vel litt feil. Man tenker mye etter å ha lest hennes bøker. Noe har med handlinga å gjøre og det andre er at man kan trekke ut visdom og empati ut av historien. Når man leser Morshjerte så tenker man selvfølgelig over hva som vil skje videre. Man slepper å tenke på hva vil den teksten si meg.osv. når man leser seriene til Anne Lise Boge.  Jeg synker dypt inn i historien og man "lever" i serielitteraturens karakterer for noen timer ( man blir så oppslukt at boka blir lest ut på en,to,tre)<3. Dessuten settes hele følelseregisteret i gang når man leser disse seriene og man blir super engasjert<3.


Her de første bøkene i de to ulike seriene. Jeg har hentet bildene her.





3 kommentarer:

Melusine sa...

Anne Lise Boge har jeg ikke lest. Var innom linken du har med og leste om Arvesynd, fikk lyst til å lese den serien en gang!

Beathesbokhylle sa...

Har ikke lest noe av henne men skal sjekke dette ut, takker for tipset!

Anette sa...

Flott innlegg! Arvesynd er min absolutte favorittserie og var kjempelei meg da jeg hadde lest den siste boken. Mali og Håvard har en helt spesiell plass i hjertet mitt ;)