Søk i denne bloggen

lørdag 5. november 2011

Filmomtale av Barnepiken



Det er vel på tide at jeg sier noe om denne filmen. Jeg har sett den to ganger faktisk. Den første gangen var faktisk premieren. Den andre gangen såg jeg den med en gjeng fine folk.

De  hadde utelatt viktige ( viktig for meg) ting for meg og synest det gikk litt fort fram. En annen ting jeg vil sette fingeren på var at jeg synest ikke alle karakterene var ikke framstilt helt slik som de var i boka. No høres jeg nok veldig negativt ut. Men jeg likte filmen godt, så godt at jeg såg den to ganger. Det var en vellykket adapsjon. Filmen klarer faktisk å få frem ting med boka som jeg ikke la så godt merke til. Jeg opplevde ikke boka så rørende  som filmen var. Enkelte scener gjorde sterkt inntrykk på meg... Jeg tenkte hvordan kunne jeg ha oversett noe sånt i boka. De tingene som jeg synest var negativt med filmen var ikke store nok til å forandre synet på filmen.Jeg må innrømme at jeg har lyst å lese Barnepiken igjen etter å ha sett filmen. Jeg klør nesten i fingrene til å gjøre det...

Den var sterk,rørende og morsom på en og samme tid.Anbefales virkelig!!.

1 kommentar:

May Brit sa...

Enig, det var en fin film:)