Søk i denne bloggen

lørdag 12. november 2011

Knausgård gir seg som forfatter...



I dag når jeg såg på tekst tv så sto det med stor skrift Knausgård gir seg som forfatter. No har jeg lest litt på nettet om saken. Det er tydeligvis det han slutter med i sjette bind av min kamp 6. Han sier det selv i radio intervju som jeg ikke har hørt selv. Mens litteratur kritikere og forlagssjefen tror ikke helt på det. Det tror at han kan gjøre comeback og  håper at det er hans litterære eg -person som ønsker et annet liv. Forlagssjefen synest jeg er en klok mann. Han sier at  denne romanen er ikke Knaugård . Hva forlagssjefen og andre litteraturkritikere sier har jeg hentet fra denne artikkelen.

Jeg har ikke lest noe av Knausgård så jeg legger meg ikke ned og gråter. Men hvis jeg leser bøkene hans en gang ( mest sannynlig) og elsker dem så håper jeg nok det er bare hans litterære jeg -person som har bestemt seg for å gi seg som forfatter og ikke han selv. Men grunnen til at jeg velger å skrive om Knausgård er at han er så populær og mange nielsker min kamp bøkene.

Les mer om saken her,her og her. Knaugård er forresten i vg helg i dag.

Ingen kommentarer: