Søk i denne bloggen

mandag 14. november 2011

Kommentarer til forside og baksidetekst til Morshjerte nr. 15 Det som er ikke ditt


Det som ikke er ditt 

Martin har nærmest flyttet inn til Maren, og de oppdager begge nye sider hos den andre. Maren reagerer da det viser seg at Oda ikke er så begeistret for Martin, men hun skyver det fra seg.


Thorleif drikker fremdeles for mye, og det begynner å gå stygge rykter om ham. Lina prøver å få forholdet deres til å fungere, men han er ikke interessert.

– Kan du ikkje glømme alt det dumme e gjord, Maren. Det betydde ikkje noko.

– At kjærligheta overlever, skyldes ikkje at ein glømmer, Thorleif. Det skyldes at ein tilgjer.

– Og det gjer du ikkje? Du tilgjer ikkje?

– E veit ikkje, sa hun lavt. – E trur kjærligheta mi sleit seg ut. Og det var ikkje berre di skuld, la hun til. – E har gjort mykje utilgjeveleg sjølv, e.

– E har tilgjeve deg, sa han lavt og så på henne. – Alt.

Kilde: http://www.norskeserier.no/serier/morshjerte/neste.htm

Mine meninger:

Jeg ble veldig skuffa når jeg såg forsida og leste baksideteksten. Det ene er at Trond er ikke nevnt med et ord. Ut i fra det man leser her så vet man hvordan slutten på nr.14 hvilke konsekvenser. Det vil si INGEN:(. Det er ikke sikkert. Det er jo mulig at Maren blir nekta kontakt med Trond. Skitstøvlen Martin:(. Jeg blir usikker på om det er helt slutt mellom Maren og Thorleif. Man får jo nesten antydninger at Maren kan gi etter ovenfor Thorleif. Men har jeg valget mellom Martin og Thorleif. Så hadde jeg valgt Thorleif. Jeg tror nemlig Martin er ondskapsfull...

En annen ting som jeg tenkte når jeg såg både forsiden og baksideteksten på denne boka  var at det visste jeg. Her får man antydninger til Martin er en skitstøvel og jeg er LIVREDD at han er morshjerte`s svar på Samuel ( ondeste personen i Arvesynd...):((. Hvordan klarer Maren rote seg bort i den ene verre enn den andre når det gjelder mannfolk???.Når ho har verdens beste mann rett foran øynene hennes og de har aldri hatt så gode muligheter for danne et forhold som no... *IRRITERT*  Hvis man leser i Anne Lise Boges Fanklubb på Facebook så kommer det kraftig hint at Martin er ikke på noen måte en snill mann, men en ondskapsfull person:((. Vi har bare lest starten på elendigheten. Vi burde grue oss til forsettelsen.

  Jeg har kommet med nye teorier  om hva som blir til å skje videre i Morshjerte. Det er at Maren blir til å leve i et helvetes ekteskap med Martin. Så kommer Trond som den reddende engel og redder ho ut av ekteskapet. So time will show;)

Ingen kommentarer: