Søk i denne bloggen

onsdag 16. november 2011

Ti uleste bøker i bokhylla

kilde: Mitt personlig bilde. En LITEN del av boksamlinga mi.

Jeg er inspirert av Betraktninger til å skrive en liste over 10 uleste bøker. No har jeg mer enn ti uleste bøker i bokhylla. Men noen skriker mer til meg enn andre. Denne lista er i upriotert rekkefølge

1. Alltid Alice av Lisa Genova: Det føles nesten som jeg er den eneste i hele verden som ikke har lest boken. Teamet virker interessant. Plutselig fant jeg den til 100 kr på et boksalg

2. Meg eier ingen av Åsa Linderborg: Jeg må innrømme at jeg teamet fenger meg ikke helt. Men hvis ikke "alle" hadde lest den og elsket den så hadde den aldri kommet på en slik liste. Jeg føler at det er ei bok jeg må lese siden " alle" elsker den. Jeg såg den var på salg for 50 kr på bokklubben en stund. Jeg trodde at tilbuder ligger på nettbokhandler over tid. Men plutselig forsvant tilbudet og boken kostet flere hundre kroner. Jeg angret bittert for at jeg ikke handlet denne. Men plutselig kom jeg over den på Freetex for en billig penge og da slo jeg til:).

3. Reisen hjem  av Lori Lansens: Jeg sikler etter boka og har nesten " traumer" med at jeg ikke har lest den enda. Hver gang jeg ser en omtale av boka tenker jeg no skal jeg lese den. Men jeg har forsatt ikke somlet meg til å lese den. Det er faktisk ganske VRÆÆÆL:(. Jeg fikk boka faktisk for 100 eller 149 kr i sommer på en bokhandel. Dem hadde faktisk tilbud på tilbudsbøker. Notabene har slike tilbud innimellom så merke deg det. Det er hos Notabene jeg har kjøpt boka.

4. Snøbarnet av Eoweyn Ivey: Jeg kopierer det jeg har skrevet på nr. 3. Jeg sikler etter boka og har nesten " traumer" med at jeg ikke har lest den enda. Hver gang jeg ser en omtale av boka tenker jeg no skal jeg lese den. Men jeg har forsatt ikke somlet meg til å lese den. Det er faktisk ganske VRÆÆÆL:(. Jeg har fått leseeksemplaret til den snilleste Bokelskerinnen.

5. Det usynlige fjellet  av Carolina De Roberts: Jeg kopiere det jeg har skrevet på de to tidligere punktene. Jeg sikler etter boka og har nesten " traumer" med at jeg ikke har lest den enda. Hver gang jeg ser en omtale av boka tenker jeg no skal jeg lese den. Men jeg har forsatt ikke somlet meg til å lese den. Det er faktisk ganske VRÆÆÆL:(.

6. Senor Peregrino  av Cecelia Samartin: Jeg har lenge tenkt å lese noe av forfatteren. Dette blir den første bok av forfatteren jeg skal lese. Jeg står nemlig på venteliste på forsettelsen. Jeg har forøvrig Cecelia Samrtin bøkene utenom den nyeste og kokeboka.

7. Taushetens konsekvenser av Linda Olsson:  Jeg synest jo La meg synge deg stille sanger er VERDENS VAKRESTE bok<3. Derfor er Taushetens konsekvenser brennaktuell i bokhylla.... Det er ganske uhørt at man har ikke lest denne boka...

8. Maria, Maria  av Anne Karin Elstad:  Jeg er en ihuga fan av  Anne Karin Elstad sine bøker<3. Denne boken er den eneste jeg ikke har lest utenom juleboka og boka om Nordmøre.

9. Hver sin verden av Marianne Fredriksson: Jeg hadde litt problemer med å fylle ut de siste punktene. Jeg måtte tenke på hvem skiller seg ut blant alle dine bøker. Det gjør definivt denne boka. Men det har ingenting med forsida å gjøre. Men derimot baksideteksten. Jeg kunne like godt ha skrevet Trekkfuglene eller Simon og Eiketrærne også her. Alle tre bøkene "skriker" til meg.

10. Verden forsvinner  av Liv Køltzow Ei bok som jeg har gått rett forbi i første omgang. Men lest noe om boka på ei liste på Bokelskere. Dermed var det gjort. Jeg hadde tidligere sett at Freetex hadde flere eksemplarer av boka og derfor dro jeg fortest mulig dit for å kjøpe meg et eksmeplar. Men jeg husker ikke hva denne personen hadde skrevet om  boka som fenglset meg helt.

1 kommentar:

Beathesbokhylle sa...

Snøbarnet har jeg lest og to andre bøker du nevner her har jeg også på vent i bokhyllen min,og noen er på ønskelisten min. Ble litt inspirert så kanskje jeg også skulle laget en slik liste, har endel bøker liggendde som jeg ikke har lest enda.