Søk i denne bloggen

tirsdag 20. desember 2011

Emma Martinovic: Lever: Utøya 22.7


Tittel: Lever : Utøya 22.7
Forfatter: Emma Martinovic
Utgivelseår: 2011
Forlag: Portal
Isbn: 978-82-92712-56-6
Lånt fra biblioteket

Baksidetekst: 
Emma Martinovic (f. 1992) overlevde massakren på Utøya 22 juli 2011 hvor 69 mennesker ble drept. Hun begynte å skrive for å bearbeide hendelsen og sine egne traumerog følelser tiden etter. Emma forteller om den grusomme julidagen, hvordan hun overlevde, og hvordan hun kjemper for å finne veien til et vanlig liv. Hun skriver om frykt, tap, savn og sorg med en livserfaring ingen mennesker burde ha. Men boka er også en hyllest til livet, til vennskap og kjærlighet som aldri vil forsvinne. Gjennom det vonde og tunge lyser det takknemlighet over det å være menneske, og en sterk forpliktelse til å leve videre med arven fra de som mistet livene sine. 


Mine meninger:


Boka tar utgangspunkt i bloggen til forfatteren. Jeg vet ikke om alle blogginnleggene er tatt med i boka. Boka har med blogginnlegg fra Juli til ca. oktober. Alle bildene på bloggene er ikke tatt med. Men det er selvfølgelig med bilder i boka
Jeg har vanskelig for å finne ord for denne boka... Det er sååååååå ubeskrivelig ondt, kaldt, jævlig og feil.........
Men jeg vil anbefale boka og bloggen!!. Jeg har selv følgt bloggen over lengre tid. 

Ingen kommentarer: