Søk i denne bloggen

torsdag 29. desember 2011

Oppsummering av litteraturmålene mine for 2011


I fjor laget jeg meg noen litteraturmål for 2011. Jeg glømte etterhvert alle litteraturmålene mine. Men det gikk ikke  dødselendig på alle målene fordi om. Noe har jeg faktisk klart:).

1. Lese mer fantasy. Det har jeg gjort selv om det har vært mindre enn jeg ønska. Jeg har kosa meg med storsett alt jeg har lest innen fantasy i år. Favoritt fantasy boka er Dødsengler. Egentlig hadde jeg store planer om å lese Ringens Herre og Hobbiten, men det ble ingenting av. Men Hobbiten SKAL jeg lese i 2012 for filmen kommer neste jul. Jeg får nemlig ikke lov av meg selv å se filmen uten å lest bøkene.

2. Lese en serie og aller helst Twilight. Det ble ingen Twilight på meg. Men har lest Folket på Innhaug. Men målet om å lese en hel serie skal bringe videre til 2012.

3. Lese to mursteiner. Jeg hadde som mål å lese Den glemte hagen av Kate Morton og Ute av Verden av Karl Ove Knausgård. Har ikke lest noen av dem. Men har derimot kommet over murstein fobien og har lest opptil flere mursteiner i år.*HURRA*

4. Lese to Klassikere. Jeg hadde som mål å lese Et rom med utsikt og Jenny. Men jeg har ikke lest noen av delene. Den eneste klassikeren jeg har fullført i år er Min Afrikanske farm av Karen Blixen. Jeg har forsatt klassikere fobi. Men jeg har som mål å kurere fobien og skal derfor sette opp klassikere som litteraturmål i 2012.

5. Les en bok om gangen. I en periode fungerte det bra. Men no klarer jeg å lese flere bøker om gangen. Det går mer eller mindre bra.

6. Les to engelsk bøker. Jeg har forsatt fobi mot å lese bøker på engelsk. Dette målet har gått dundrene dårlig. Men jeg gir meg ikke så lett. I 2012 SKAL jeg lese bøker på engelsk, om ikke annet bare en.

7. Jeg vil skrive anmeldelse av alle bøker jeg leser. Målet som har gått aller best:). Jeg har skrevet omtaler av alle bøker med unntak av noen få. Men akkurat no er det kraftige forsinkelser på området. Jeg har lest 8 bøker som det ikke er skrevet omtale om. Noen er skrevet, men skal redigeres først. Mens andre igjen har jeg ikke begynt å skrive omtale om.


8. Jeg vil lese flere bøker som ikke omhandler kjærlighet.Det har jeg klart mer eller mindre gjennom året. Men jeg må innrømme at jeg er svak for klissete kjærlighetsbøker;)

9.  Lese filmatiserte bøker. Jeg har ikke vært noe flink til å lese filmatiserte bøker og heller ikke lese boka før filmen.

10. Lese mer fra min egen boksamling og ikke kjøpe så mange bøker. Dette målet har gått skittdårlig... Hvis man ikke tar med leseeksemplar eller bøker fra bokbloggturneen så er jeg sikker på at man kan telle på ei hånd bøker som er mine og som jeg har lest. Jeg lider av bokshoplisme og har kjøpt så mange bøker at jeg blir dårlig.


Ingen kommentarer: