Søk i denne bloggen

fredag 6. januar 2012

De beste bøkene i 2011


I fjor høst (les. høsten 2010) begynt lesergleden ta av og med årets slutt (les: 2011) kunne jeg konkludere med at jeg hadde TIDENS BESTE leseår!!!:D:D. Jeg leste 67 bøker i 2011. Mange som ikke  leser bøker til vanlig tror jeg har nilest i hele år. Men det har jeg ikke gjort. Det skyldes at jeg har lest mange serieromaner og lest veldig masse i perioder. Jeg har lest tre bøker i uka til å bruke flere uker på ei bok. Men jeg har oppdaget mange fine bøker og fått mer favoritter enn til vanlig. I dette blogginnlegget blir det kavelkade over det beste bøkene i 2011. Hvis du vil lese mer om de dårlige bøkene i 2011 kan du se her.

Årets beste bøker
som om ingenting  av Katarina Von Bredow
Under de dype skyggene av løvtunge trær av Kari Fredrikke Brænne
Bli hvis du kan. Reis hvis du må av Helga Flatland

Beste "Damaroman(er)": Orkideens hemmelighet av Lucinda Riley og En svunnen tid av Kate Morton ( Se innslag med dem på bokprogrammet her)


Beste "dagbok": De fortapte barns frelser av Ihpil ( VIKTIG at du leser denne artikkelen hvis du har tenkt å lese den)


Ukjent perle: Akilles av Kristian Klaussen og Maiblomst av Chris Fabry


Beste historisk ( fra 1960 tallet) roman: Jeg skal gjøre deg så lykkelig  av Anne B. Ragde ( se innslag om boka her)


Beste historie fra virkeligheten: Jeg bor rett ned i gata - historien om uteliggeren Gunnar av Siri Walen Benjaminsen) ANBEFALER ALLE å lese den!!!

Beste Gjenlesning:  Folket på Innhaug av Anne Karin Elstad ( Alle fire).( Du kan lese om bøkene her og her)


Beste bok i bokbloggturneen: Jeg er nummer fire av Pittacus Lore ( Se filmtraileren her og hva bokslukerene mener om boka)


Beste fantasy: Dødsengler av Steffen R.M. Sørum

Beste Barnebok: Vidina, landet bak Nidaros av Bente Rene Linmo.

Beste Debutant: Glemte minner av  Rannveig Marit Mindresunde ( les forfatterens blogg her)


Beste Krim: Forglemmegei av Kurt Hanssen og Myren av Arnaldur Indridason

Beste Novellesamling: MOT av diverse forfattere ( les mer om hva bokslukerne mener om boka her)


Beste serieromaner ( av Anne Lise Boge)Betroelsen ( Arvesynd nr.3) , Det som ikke er ditt ( Morshjerte nr.15) og Hjertebrist ( Morshjerte nr. 12)  Se forfatteren på bokprogrammet her og se blogginnlegg om Anne Lise Boge her


ØNSKER ALLE ET FLOTT LESEÅR!!!

Ingen kommentarer: