Søk i denne bloggen

søndag 8. januar 2012

En smakebit på en søndag - Skjebnesøstrene av Eleanor Brown


Utfordringen En smakebit på søndag er det bloggeren Mari - flukten fra virkeligheten som står bak. Det går ut på å dele noen ord ( ikke for avslørende) fra boken du leser nå. Deretter linker man tilbake til Mari - Flukten fra virkeligheten.

Dagens smakebit er fra boken Skjebnesøstrene av Eleanor Brown. Jeg har som mange andre fått leseeksemplar  av den. Men siden jeg ikke har lest så mye i det siste er jeg forsatt på side 120 og planen om å lese den ferdig før utgivelse gikk i vasken.  Det er ei bok som har fått blandete omtaler etter det jeg har sett. Min opplevelse er også blandet. Noen partier er så bra at man leser den i en fei, mens andre igjen er trege og kjedlige.

Sitatet er hentet fra side 36 og den siste setninga på side er på forsiden av boka.

Kilde:
http://bokelskere.no/bok/skjebnesoestrene/333706/
Vår adskillelse er ikke preget av voldsom dramatikk- vi har ikke sviktet hverandres tillit, vi har ikke stjålet hverandres kjærester eller kranglet om penger eller eiendom eller sånne ting som splitter familier. For svaret er mye enklere. Vi elsker hverandre egentlig, nemlig. Vi bare liker ikke hverandre så godt. 

8 kommentarer:

Mai Lene sa...

Høyrtes romantisk ut. =) Ha ein fin søndag. =)

Beathesbokhylle sa...

Ble sitert på bokomslaget på denne boken så jeg tenkte at jeg skulle få kjøpt den selv om jeg har lest den;-) Jeg likte boken men kaskje en smule treg enkelte steder. Ha en fin søndag.

Siljeblomst sa...

Boka virker interessant når man bare leser vakseseddelen, men jeg merker jeg blir mer og mer skeptisk etterhvert som jeg leser flere og flere lunkne omtaler. Men smakebiten var fin!

Isabella sa...

Takk for smakebiten, likte den:)

Bokelskerinnen sa...

Skal snart lese denne selv og er veldig spent. I utlandet har den fått veldig fine omtaler,det jeg har lest.

SigridfraEnget sa...

Hm... Skal/skal ikke...?

astridterese sa...

Jeg har enda ikke klart å få lest denne. Men den ligger hvertfall blant de første jeg skal lese - når jeg er ferdig med de jeg skal lese nå... Huff, det er nesten tragisk å begynne et nytt leseår med lange lister! :-D

Mari sa...

Jeg kjenner at jeg er super skeptisk... men liker smakebiten din :) Har også boken liggende her.