Søk i denne bloggen

fredag 3. februar 2012

En smakebit på søndag på en fredag - Tatiana De Rosnay: Huset du elsket



Jeg er treg som vanlig og her kommer mitt bidrag til en smakebit på en søndag som var sist søndag. En smakebit på søndag er det bloggeren Mari - flukten fra virkeligheten som står bak. Det går ut på å dele noen ord( ikke for avslørende) fra boken du leser. Se smakebitene fra sist søndag her.


Dagens smakebit er fra boken Huset du elsket av Tatiana De Rosnay. Den har jeg på Hurtiglån fra biblioteket. Den kjedlige boka Bumerang klarte ikke å skremme meg vekk fra denne boka. Jeg skal ærlig innrømme at jeg har lånt denne boka en gang før. Men da holdt jeg på å bli gal av språket og alt man måtte holde styr på i begynnelsen av boka. Men denne gangen bestemt jeg meg for å bite tennene sammen. Det er fortsatt så mye å holde styr på at man kan bli litt sprø av det, men språket er blitt lettere. Jeg har funnet at jeg egentlig elsker handlingen i denne boka… Når jeg ikke leser i boka lengter jeg etter den og når jeg leser den vil jeg ikke legge den bort<3. Det er så deilig å ha skikkelig leselyst igjen etter å ha hatt en leselyst på mininum i en periode!!!.


Sitatet er hentet fra side 10.


Den morgenen la jeg merke til en hvit, avlang konvolutt. Jeg snudde den. Prefekturet i Paris. Rådhuset. Og navnet mitt med store, svarte bokstaver. Jeg åpnet den. Ordene sto tydelig frem, men jeg klarte ikke å forstå dem. Enda jeg hadde brillene trygt plassert på nesetippen. Jeg skalv så kraftig på hendeneat jeg måtte legge arket i fanget og trekke pusten dypt. Så tok jeg opp brevet igjen og tvang meg til å lese det.

1 kommentar:

Mari sa...

Det var virkelig en fantastisk smakebit! Hyggelig at du er med denne uken, Askeladden :) Det ble faktisk delttakerrekord denne søndagen, det er morsomt!