Søk i denne bloggen

fredag 9. mars 2012

Boktema hos Anette: Favorittforfatter på E


Hver torsdag har bloggeren Anettes bokboble boktema. Det går ut på skrive et innlegg om dagens boktema og deretter linker du tilbake innlegget til Anette. Mitt boktema kommer en dag forseint. Gårsdagens boktema var favorittforfatter på E og les mer om gårdagens boktema her.

Når jeg leste gårdagens boktema tenkte jeg dette blir vanskelig. Jeg kom ikke umiddelbart på noen favorittforfattere på E. Så jeg måtte se gjennom listene over bøker jeg har lest. Jeg kom over at årets beste bok fra 2010 var fra en forfatter m ed E i etternavn. Jeg går derfor for den samme som Anette . Min ( en av dem) yndlingsforfatter på Tom Egeland.



Høsten 2010 leste jeg Tom Egeland for første gang og boka var Fedrenes løgner. Jeg husker ikke så mange detalj er fra boka. Mern jeg husker det viktigste og det beste. Det var at jeg elsket boka og digget forferdrene (samt deres historie) til hovedpersonen… Men som tittelen sier finnes det løgner. Les og finn ut mer om familie hemmelighetene (spennende, spennende). Anbefales, anbefales!!.


Etter å ha lest Fedrenes løgner tenkte jeg å lese mer av Tom Egeland. Men det har gått helt i glemmeboka. Men den første boka jeg skal begynne med når jeg en gang klarer å somle meg til å lese mer av han er en bok jeg har vunnet hos Bokelskerinnen.

Men plutselig kom jeg på en annen forfatter på E som jeg liker svært godt. Det er Ellinor Rafaelsen


Kilde: http://tonesbokside.net/forfattere/ellinorrafaelsen.jpg

Ellino Rafaelsen er mest kjent for sine serieromaner. Men for meg er det Katja bøkene jeg tenker på når jeg hører hennes navn. Jeg oppdaget bøkene om Katja når jeg fikk den første boka i julegave og ble solgt (Takk til gammeltante Ågot for julegaven!) …. Katja er en Macgyer type. Hun havner i trøbbel, men kommer godt ut alle vanskeligheter. Jeg husker ikke så ufattelig masse fra bøkene. Men jeg nielsket bøkene i en periode hvor jeg lest lite<3 Jeg slukte den ene boka etter den andre og ventet utålmodig på de siste bøkene om Katja…


Kilde: http://bokelskere.no/bok/natt-i-new-york/159926/

Jeg har hoppet over Favorittforfatter på D fordi de bøkene jeg har lest med en forfatter på D i fornavn eller etternavn har ikke vært spesielt gode.
 
Bildet av Tom Egeland og boken Fedrenes løgner har jeg funnet hos Anette.

5 kommentarer:

Anette sa...

Så flott innlegg, jeg er jo selvfølgelig heeeelt enig ;) Klem fra Anette :)

Beathesbokhylle sa...

Ellinor Rafaelsen glemte jeg når jeg skulle gå gjennom hvem jeg kunne velge, men jeg har jo deler av en serie fra henne og liker jo den veldig godt. Tom Egeland har jeg ikke lest noe av enda, men har Fedrenes løgner har jeg liggende på vent. Ha en super helg:-)))

Nina C. sa...

Tom Egeland er en flott forfatter:) Likte godt "Ulvenatten" av ham:)

Melusine sa...

Jeg har til gode å lese noe av disse forfatterne,
en god anledning til å sette dem på listen :)

astridterese sa...

Jeg har ikke lest noe av Tom Egeland, men jeg er enig i at Elinor Rafaelsen er en fin forfatter :-)