Søk i denne bloggen

fredag 2. mars 2012

Kommentarer til tittel,forside og baksidetekst på Morshjerte nr.16 Da englene gråter




Kilde til både tekst og bilde er http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=6576981&rom=MP

Dagene kommer og går, fylt med avmakt og stillhet. Utad virker Maren sterk, for hun tror det er slik alle venter at hun skal oppføre seg, men innvendig er hun bare tom. Noen ser allikevel bak masken, og det er i denne tiden hun får erfare hvem som er hennes virkelige venner. Olaug trøster og hjelper, selv Lina viser forståelse - men den som kjenner henne best, og som nesten ikke viker fra hennes side, er Trond. - Skjærer du framleis ut dyrefigurer i tre? spurte Maren brått. - E har den e fekk av deg ein gong for lenge sida. Den står i bokhylla mi. - Har du den verkeleg enno? spurte Trond. - Enno, ja! E skal da alder kvitt meg med den. - Og e har kniven e fekk av deg, sa han. Igjen ble det stille mellom dem. Det suste sakte i trekronene.
Mine meninger:

Utdraget fra bok nr. 16 i Morshjerte er kommet. Men ingenting i utdraget er i full kollisjon med forsiden og bakside teksten. Så derfor velger jeg å legge det ut her.

Den siste boka i Morshjerte endte dramatisk. Det blei brann i et hus og flere personer (antageligvis) oppholdt seg i huset. Huset blei for øvrig påtent og det var lagt opp til en mulig mistenkt. Men hva om alle de kraftige hintene til det ene og andre på slutten skal lure leseren. Jeg står allikevel vel fast med mine egne teorier om hvem dør i brannen og hvem den mistenkte er.

Men at noen (kanskje flere) dør i brannen er helt opplagt. Tittelen, forsiden og baksideteksten ”sier” jo nesten det.  Det er sååååå trist selv om jeg har vært rasende på den personen som mest sannsynlig dør i brannen (Hvorfor kunne ikke Thorleif begynne oppfører seg skikkelig tidligere i serien???) . Så krysser jeg fingrer, skulder, kne og tå for at det er en person til som overlever brannen!!!!!!!!!!!. Men no over til det gledelig. Trond lever i beste velgående og det ser ut som det begynner å skje ting mellom han og Maren!!!!!!!!!!!!. HÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅPER det i alle fall!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!. Det stor skjæret i gleden er skitstøvlen Martin…. Maren blir mest sannsynlig gift med han og han blir nok til å lage masse kvalm i løpet av serien………. I denne boka håper jeg det skjer ting som jeg ikke tror vil skje. Det er at Martin dør i brannen. Hvis han dør sammen med Thorleif i brannen er alle ”hindringene” for at Maren og Trond skal finne sammen igjen vekke. Hååååååååper det skjer selv om jeg føler meg veldig ondskapsfull (vil påpeke at det er bare på Thorleif `s vegne) som ønsker det…. Trond er en person man stole fullt på. Men allikevel har jeg en liten tvil i forhold til han. Jeg vet ikke om jeg stoler helt på at det er bare Maren han vil ha etter at Elise har dødd. Tenk om han finner kjærligheten med hushjelpen eller andre. Men dette håper og tror jeg ikke vil skje.

Forsiden tror jeg formidler mer enn bokas innhold. Jeg tror den sier noe om Marens framtid. Alt er nesten mørkt og det ligger nærmest. Men langt unna ser vi lysglimt og lyse farger. Det er nesten som å gå inn i tunnelen og når man kommer ut møter man lysere tider. Jeg tror som sagt Maren blir gift med Martin (som ligger an til å bli Samuel nr.2) og oppleve et h****** uten like….. Tilslutt vil Trond få Maren ut av ekteskapet (enten gjennom skilsmisse eller dødsfall) og han blir som en reddende engel:)))))))). Da vil Maren få det godt igjen……

Så vil jeg si noe om ting som ikke har stått verken på forsida eller baksiden. Det er en del karakterer som har vært ute av serien en stund. De tror jeg vil komme sterkere tilbake og kanskje allerede i denne boka.

Tilslutt avslutter jeg med at jeg ALDRIIIIII gir opp håpet om at Trond og Maren finner sammen igjen før sist linje er skrevet i Morshjerte (hvis ikke Trond dør eller andre dramatiske ting skjer)!!!!!!!!!!!!!!!!. 

Ingen kommentarer: