Søk i denne bloggen

søndag 8. april 2012

En smakebit på en søndag - Perla av Carolina De Robertis


Utfordringen En smakebit på søndag  er det bokbloggeren Mari - flukten fra virkeligheten som står bak. Det går ut på å dele noen ord ( ikke for avslørende) fra boken du leser no. Deretter linker du innlegget ditt tilbake til  Mari - Flukten fra virkeligheten. Les mer av dagens smakebiter her.

Dagens smakebit er også i dag fra Perla av Carolina De Robertis. Boka er den perfekte påskelektyre!!. Man trenger å lese sakte og ikke hasteverk med denne boken siden språket i boka er litt tungt. En annen god grunn til å lese boka i påskeferien er at språket er så vakker at man vil lese setninger og avsnitt om og om igjen, og bare nyte dem<3. Selv om det er vakre eller triste setninger eller avsnitt.Men no skal jeg slutte å plapre om boka og fortelle mer om den i en bokomtale. Så må jeg tilføye at jeg ser for tida på filmatisering av bøkene til Vilhelm Moberg. Den er kjempebra selv om filmen/serien er på 6 timer og 18 minutter:))).

Dagens smakebit er fra side 49. No er jeg kommet lengre enn det i boka. Men jeg likte noe av det jeg leste på denne siden så derfor velger jeg ut et sitat der i fra.

Kilde: Kilde: http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=6600492&rom=MP
Det var den følelsen du får når du leser noe og ordene taler direkte til deg og bare deg, selv om det mennesket som skrev dem døde lenge før du ble født - eller selv om vedkommende er i live og ikke aner at du eksisterer.Ordene siver rett inn i hodet på deg. Flyter i dine hemmelige hulrom og former seg perfekt etter dem, lik vann. Og du er en tanke mindre alene i universet fordi du er blitt sett, fordi du er blitt fylt, fordi noen en gang satte ord på ting inne i deg som du ikke selv kunne finne ord for[...]


9 kommentarer:

Siljeblomst sa...

Veldig fin smakebit :-)

Gråbekka`s Blogger sa...

Kjempefin smakebit, kos deg masse med boken videre:) Har den liggende og er spent om den vil falle i smak:) Klæm!:)

SigridfraEnget sa...

Vakre ord...

Bokelskerinnen sa...

Nydelig sitat fra flott bok.

Linda sa...

Tusen takk for en herlig smakebit. Denne ligger på listen over bøker som skal nytes :-) Fortsatt god påske:-)

Kristine sa...

Kjempefin smakebit :-))

Melusine sa...

Takk for en ny smakebit fra denne boken,
nå fikk jeg enda mer lyst til å lese den :)

astridterese sa...

Denne boken har jeg så lyst til å lese. Den står på skal lese listen min, men du vet: så mange bøker, så liten tid! :-)

Mari sa...

Det var virkelig en flott smakebit! Håper du har hatt en fin fin påske :)