Søk i denne bloggen

søndag 29. april 2012

En smakebit på søndag - Alvestad fra Elin Brend Johansen


Utfordringen En smakebit på søndag er det bloggeren Mari - Flukten fra virkeligheten som står bak. Det går ut på å dele noen ord ( ikke for avslørende) fra boken du leser nå. Deretter linker man tilbake innlegget ditt til Mari. Se mer av dagens smakebiter og andre søndager`s smakebiter her.

Dagens smakebit er fra boken Alvestad av Elin Brend Johansen. Det som er litt artig er at hun er bloggeren Bokelskerinnen. Alvestad er første bok i serien. Men er litt usikker på hvor mange bøker som er kommet i serien. Jeg plukket opp en dag når alle andre bøker strittet mot meg. Det eneste jeg vil lese var en serieroman i sola. Jeg har ikke flere bøker i Morshjerte serien igjen og har forbud mot å lese mer Arvesynd før jeg har omtalt nr.11 og12 i serien. Jeg hadde Elin`s bok liggende og plukket den opp. Jeg liker den bare mer og mer<3. Den  er så ufattelig spennende... Det er flere ting jeg vil vite mer om. Dessuten har jeg mistanker om litt forskjellig andre ting og det gjør at jeg vil lese enda mer. No leses den innimellom bokbloggturne bøkene. Men jeg skal innrømme det gjør meg faktisk irritert for jeg vil lese Alvestad FØRST<3. Bokbloggturne bøkene er bra, men det er ikke dem jeg vil lese først. Så det er muligheter for at denne serien kan bli en favoritt utenom Anne Lise Boge sine serier<3

Dagens smakebit er fra side 28.

Kilde: http://bokelskere.no/bok/roetter/271096/
Du er vakker, min skjønne. Ingrid nøt følelsen av hånden sin i hans. Denne kvelden ville hun more seg sammen med August, og ikke gi liv til de såre følelsene som brant i hjertet, og tankene som kvernet om faren  og hva han kunne ha dødd av. Det hadde ikke stått noe om det i telegrammet. 

10 kommentarer:

Beathesbokhylle sa...

Tusen takk for smakebiten:-) Jeg har lyst til å lese denne serien, lenge siden jeg har lest en serie nå. Ha en fin dag:-)

Gråbekka`s Blogger sa...

Takk for smakebiten:) Har veldig lyst å lese denne serien jeg også:) Takk for tips:)Må bare lese ferdig, Maria av Svaneberg og Morgengry også har jeg neste serie på lista etter disse som skal leses: Skjebnesøstre:) Hehe, bader i serier jeg vil lese:) Deilig med serier av og til:) Ha en flott søndag:)

astridterese sa...

En fin smakebit! Jeg kunne også godt tenkt meg å begynne på en serie. jeg har Fossefall liggende og fikk de to første bøkene i Skjebnesøstrene av forfatteren Så det er ikke sånn at jeg ikke har bøker å begynne på :-)

Ha en riktig fin søndag :-)

Annelin Kristiane sa...

Kanskje jeg også skal prøve meg på dette i dag :o)

Siljeblomst sa...

Fin smakebit! Jeg har ikke lest så mange serier; kun Isfolket og deler av Fossefall, men de har jeg likt veldig godt. Kanskje jeg skal prøve meg på denne?

God søndag!

Elin sa...

Fin smakebit. Jeg har lest denne og ett par bøker til i serien, men fant fort ut det ikke var helt serien for meg:)

melusine sa...

Lenge siden jeg leste en serie, tror det må ha vært Sagaen om Isfolket - takk for denne fine smakebiten :)

Eva @Utsikt frå Lia sa...

Tsen takk for fin smakebit. Trur dessverre ikkje det er min type bok.

Bokelskerinnen sa...

Tusen takk for utrolig fine ord :) Jeg er selv en stor fan av Anne Lise Boge sine bøker, så det at du nevner meg i samme åndedrag som henne er stort for meg. Håper du får en flott uke :)

Karete sa...

Kjekk smakebit :) tror nok også jeg skal lese denne serien. Men jeg pleier å kjøpe seriene først når de er komplette. Det verste jeg vet er å vente i en "evighet" på neste bok. Tusen takk for tipset! Ha en fin uke :)