Søk i denne bloggen

søndag 1. april 2012

Norske Hemmeligheter

Kilde: http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=6373038&rom=MP

Jeg kom over forfatterbloggen til en av forfatterene bak Norske Hemmeligheter. Jeg falt pladask for konseptet<3. Jeg fikk raskt i boka og leste den ut på en,to,tre. Jeg brukte mange timer på å lese norske og anonyme hemmeligheter  på nettet. 

Noen hemmeligheter er så rystende og sjokkerende at jeg nesten sitter måper.Noen hemmeligheter er skikkelig søte og herlige.Noen hemmeligheter er så triste at jeg vil vite hvem som har sendt inn hemmeligheten. Jeg vil gi denne personen en stor klem og si at jeg bryr meg om deg. Noen hemmeligheter har jeg tenkt dette måtte være mine beste venner som har sendt inn. Det har ikke med at de har sagt det til meg. Men for hemmelighetene tar opp ting som jeg forbinder veldig med dem.Noen hemmeligheter er så virkelighetsnære at det kunne like godt være meg som har sendt dem inn. Noen ganger har jeg spørte meg selv er du sikker på at du ikke har sendt disse inn. Etter å tenkte meg godt om har jeg funnet at det ikke er meg som har sendt de inn. Men best av alt man kan sende inn hemmeligheter helt anonymt uten å bli fordømt. Det er jo en fin måte å fortelle hele verden hemmelighetene dine uten å si det til noen. 

Jeg har selv sendt inn så mange hemmeligheter at jeg husker ikke alt. Noen hemmeligheter har jeg sendt inn i hundre versjoner.dvs. samme hemmelighet med litt forskjellig ord hver gang. Når jeg sendte inn hemmeligheter kom noe helt automatisk. Mens andre ting kom jeg på etterhvert. De fleste av hemmelighetene mine er sånn de nærmeste vet, men ingen andre.Men det finnes noen få hemmeligheter som ingen andre vet og som jeg vil gått under jorda hvis noen fant ut at det var meg som hadde sendt de inn. 

I slutten av februar fikk jeg en av hemmelighetene mine publisert. Selv om illustrasjonen var et bomskudd.Jeg var på nettet med touch tlf. og nettet var dødstregt. Derfor såg jeg illustrasjonene før teksten. Jeg tenkte ikke i dag heller ble noen av  hemmelighetene mine publisert. Men når illustrasjonene var kommet helt opp såg jeg at en av mine hemmeligheter var publisert. Men det er jo spennende å se hvordan andre tolker andre sine hemmeligheter. Det har også skjedd at jeg har vært bombesikker på at no kommer hemmeligheten min siden illustrasjonen passer helt til den. Så har jeg blitt kjempeskuffa når jeg fant ut at det var ikke min hemmelighet i hele tatt. 

Anbefaler alle boka og bloggen :)))
Så oppfordrer jeg alle til å sende inn anonyme hemmeligheter...




Reklame for boka Norske hemmeligheter selv om det er en julefilm. 

Ingen kommentarer: