Søk i denne bloggen

onsdag 16. mai 2012

Boktema hos Anette: To-tre bøker du vil ta med på en ødeøy


Utfordringen Boktema er det bokbloggeren Anettes bokboble som står bak. Det går ut på å skrive et blogginnlegg om dagens boktema. Deretter linker man tilbake til henne og vi kan titte på hverandre sitt svar. Bokema er vanligvis på torsdager. Men siden det er 17 mai på torsdag så blir det boktema i dag. Jeg er ikke særlig fornøyd med at det er 17 mai på en torsdag. Jeg bruker nemlig å få morshjerte bøkene i posten på torsdager. Denne torsdagen skulle jeg egentlig hatt Morshjerte nr.17<3. Men no over til dagens boktema. Teamet er To - tre bøker jeg vil ta med på en øde øy.

Første bok er det ingen tvil om. Det er bibelen og den kan jeg ikke leve uten<3
Kilde: http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=6279282&rom=MP
Ellers tror jeg det er hensiktsmessig å ta med bøker som man har lest og likt enn uleste bøker. Tenk å ende opp på en øde øy med bøker du kanskje ikke liker. I går var jeg såg i bokhylla og tok ut av noen bøkene og leste litt  i dem. Det ga meg absistenenser etter bøker jeg har elsket og trykt til mitt bryst<3. Så de to siste bøkene velger jeg ut i fra det. Det er Katarina Von Bredow sine bøker. Bøkene jeg har valgt ut er Det er mitt liv! Og søskenkjærlighet. Når man leser søskenkjærlighet er det viktig å igonere de ekle tingene. Ellers må jeg si at hjertet mitt fryder seg over at jeg har en ulest Katarina Von Bredow bok som jeg kan kose meg med senere<3

Katarina Von Bredow er i en klasse for seg selv når det gjelder skjønnlitteratur om forbudt kjærlighet<3. Eg er søkkimponert over hva ho klarer å tenke ut og man merker at det er brennende hjerte bak alt ho skriver... Nesten som man begynner å lure på om hun har opplevd selv forbudt kjærlighet. Det er mitt liv! handler ikke om forbudt kjærlighet. Men om ei ungjente som blir gravid og tar noen utradisjonell valg. Begge bøkene anbefales fra dypet av mitt hjerte<3


Kilde: http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=3018346&rom=MP


Da femten år gamle Jessica forteller moren sin at hun er gravid, må hun bestemme seg for hva hun skal gjøre i løpet av en uke - etter det begynner det å bli for sent å velge abort. Til tross for at alle rundt henne legger press på henne, bestemmer Jessica seg for å beholde barnet. Hennes ellers så utradisjonelle mamma er svært lite glad for beslutningen, men i venninnen Louises mamma, Carin, finner Jessica støtte

Teksten er kopiert fra Bokelskere.


Forholdet mellom søsknene Amanda og Ludvig er usedvanlig godt. Det har alltid vært trygghet mellom dem. Forandringen i forholdet skjer når de er 16 og 17 år gamle. Amanda innser at forholdet til broren aldri har vært såkalt "normalt". I en lang periode unngår de to hverandre, men til slutt utvikler det seg et kjærlighetsforhold mellom dem. De vet det er galskap og at det må ende med katastrofe.
Kopiert fra Bokelskere


En annen bok av Katarina Von Bredow som er verdt å lese er:
BESTE BOKEN AV FORFATTEREN



På skrivarkursen träffar nittonåriga Elin Paul. De finner en speciell samhörighet och sakta börjar det utvecklas något mellan dem. Elin blir kär. Allvarligt kär. Men Paul är tjugofem år äldre. Och han är far till Elins bästa kompis. Elin kämpar emot. Det får inte hända, det finns inte. Men det händer i alla fall.
Bilde og tekst kopiert fra Adlibris

Forfatteren har også skrevet andre bøker som jeg synest er fine. Men disse når ikke helt opp til stjernehimmelen. Les mer om dem her.

Sånn da var jeg ferdig med hyllesten til en av mine yndlingsforfattere<3




3 kommentarer:

Gråbekka`s Blogger sa...

Flott liste:) Har ikke lest noen av dem. Bibelen har jeg lenge tenkt på å kaste meg over, skal bare kjøpe den nye utgaven først:) Har ikke lest noe av Katarina Von Bredow, så der fikk jeg en ny forfatter og bryne meg på:) Takk for øy bøker tips:) Ønsker deg en fin kveld og en herlig dag i morgen:) Hipp hipp hurra!:)

Mary-Anne sa...

disse har eg ikke hørt om før (untatt bibelen da så klart hee hee) så takk for fin liste :)

Anette sa...

Så nydelige bøker du har valgt ut! God helg og klem fra Anette :)