Søk i denne bloggen

torsdag 21. juni 2012

Besatt av bøker, jeg?


Når man er listeguri og har litt skrive vegring for å skrive bokomtaler så er det fint å svare en slik liste:).Andre bokbloggere som har svart er NatalieHaruhiLines bibliotekEllikkenBeathes bokhylleBokelskerinnenSilje og Karin


  1. Er du helt besatt på å kjøpe bøker? Så lenge det er spennende bøker  på salg eller er å finne for en billig penge.feks. loppemarked,freetex og bruktbutikker ...
  2. Når, hvor og hvor ofte kjøper du bøker, og pleier du å handle sammen med noen eller alene? Det variere veldig fra uke til uke. Jeg handler storsett på nettbutikker og bruktbutikker og lignende. Jeg handler overraskende lite på bokhandler selv om det er salg. Jeg handler storsett alene. 
  3. Hva er det som gjør at du blir tiltrukket av en bok?Fint cover,fin tittel, spennende bakside tekst og fornøyde bokbloggere:)
  4. Er det en spesiell sjanger du foretrekker? Romanserier, klissete kjærlighets romaner og bestselgere. Selv om det ikke er et bevisst valg. Men leser sjelden Krim og fantasy. Jeg har ingenting imot de sjangrene. Men det har bare blitt sånn. Selv om jeg ikke skjønner det selv. Eg bruker å like det når jeg leser det:)
  5. Foretrekker du å kjøpe nye eller brukte bøker? Det betyr ikke så masse så lenge boka er god og billig:)
  6. Hvor mange penger synes du det er greit å bruke på bøker i måneden? Har ikke et konkrete beløp. Men et beløp som er greit.Det vil si et beløp som ikke overgår de viktigste tingene (f.eks. mat) og som gjør at du ikke får økonomiske problemer.
  7. Har du noen sinne hatt bokkjøpstopp eller bokkjøpbegrensning? Gjett om.. Men det holder ikke lenge!. Bokkjøp stopp eller bokkjøp begrensning har jeg mest for at jeg vil lese de bøkene jeg har og for plass problemer. 
  8. Når du har kjøpt en bok – hvor lang tid tar det før du leser den? Har mest lyst å svare ingen kommentar. Men sannheten er at det tar tid. Låne bøker går foran og når man låner nesten alltid så sier svaret seg selv. Men jeg leser noen av mine egne bøker no. Det vil si innimellom alt det andre. 
  9. Billige eller dyre – innbundet eller paperback?  Jeg kjøper så og si aldri bøker for full pris. Jeg kan telle på ei hånd når jeg gjorde det. Hvis jeg kjøper bøker for fullpris er det gavekort,bytting av bøker.osv. Men det er litt vanskelig å si nei til det når fantastiske fine bøker blir hovedbok i bokklubber. 
Jeg foretrekker innbundet. Men kjøper allikevel paperback hvis man finner det for en billig penge. Men favorittbøkene mine SKAL være i Hardback*BASTA*...

3 kommentarer:

Beathesbokhylle sa...

Kjempefint inlegg :-) Jeg liker også best hardback men kjøper paperback innimellom.
Ha en fin dag

Beathe

ellikken sa...

*lest hvert ord*
- Også må jeg bare si at jeg blir så glad og lett til sinns av din nye layout... :)

Siljeblomst sa...

Kjempefint innlegg :-)