Søk i denne bloggen

tirsdag 19. juni 2012

Boken på vent - Räcker det om jag älskar dig? av Katarina Von Bredow

I dag har jeg hengt meg på en ny utfordring som heter boken på vent. Det er det bokbloggeren Beathes bokhylle som arrangere. Det går ut på å fortelle  om en bok/ flere bøker ( f.eks. en serie)  som du har veldig lyst å lese. Men som allikevel står på vent. Les mer om dagens bok som er på vent her.

Sorry for litt  langt blogginnlegg om ulest bøker og Katarina Von Bredow. Men begge delene engasjere meg..

Jeg personlig har så mange bøker på vent hjemme at jeg skjemmes og synest det er flaut. Mange av dem SIKLER jeg etter å lese... Men biblioteks bøkene går nok litt foran i køene.Når man alltid låner bøker så betyr det også at man får lest lite av det man har hjemme selv om man hele tiden fyller opp med nye bøker. Jeg burde ha som mål låne minst mulig biblioteks bøker slik at du får lest de bøkene du har hjemme. Jeg er bombesikker på at jeg har lesestoff til flere år i heimen.

Hvis man følger med på bloggen min så har man nok funnet ut at jeg ELSKER bøkene til Katarina Von Bredow<3. Forfatteren er en klasse i seg selv  når det kommer til ungdoms romaner om forbudt kjærlighet<3. Man merker fort at det ligger et brennende hjerte bak ordene. Jeg skal innrømme at jeg har tenkt flere ganger når jeg har lest bøkene hennes har hun opplevd forbudt kjærlighet selv. Innlevelsen og engasjement som finnes i bøkene får meg til å lure... Selv om man innerste inne vet at det blir til å mislykkes så tenker man ikke på det man når man leser det. Man håper jo de at dem blir tilslutt;). Når man skriver om forbudt kjærlighet så kan man ikke se bort fra at man borti i ekle og provoserende relasjoner. Det finnes noe av det i bøkene hennes. Men her gjelder de å ignorere de ekle relasjone og bare nyte en fantastisk herlig kjærlighets historie<3. Men heldigvis er ikke alle bøkene hennes av den provoserende sorten. Så må jeg tilføye at hun ikke bare har skrevet om Forbudt kjærlighet. Men har skrevet noen få andre romaner også.

Men i fjor sommer bestilt jeg tre av bøkene hennes som ikke er oversatt på norsk. Jeg leste med en gang to av dem. Du kan lese omtale av dem her og her. Men den tredje boken jeg bestilt av ho har jeg ikke lest. Jeg skjønner ikke egentlig hvorfor jeg ikke har lest den... Jeg har hatt og har forsatt sterke lese abisistenenser etter å lese denne<3.dvs. til tider. Men forsatt står den ulest:(


Ny intensiv kärleksroman av Karatina von Bredow i pocket! 19-åriga Fanny slits mellan pojkvännens lögner och sin mammas problem. När den unge manlige läraren Finn erbjuder 
henne sitt stöd ställs allt på sin spets ...
Intensivt om kärlekens irrvägar och om att finna sig själv

Kilde: http://www.adlibris.com/no/product.aspx?isbn=9129668018

Jeg har flere ganger blogget om bøkene til Katarina Von Bredow. Se her,her,her og her.

Her er en liten oversikt over bøkene til Katarina Von Bredow. Jeg anbefaler av HELE mitt hjerte Søskenkjærlighet, Det er mitt liv! og Som Om Ingenting. De andre bøkene jeg har lest av Katarina Von Bredow har vært grei. Men har ikke nådd helt til opp stjernehimmelen. Men har tenkt å lese om igjen Ekspert å rødme og  Bare ikke Deg. Den ene fullførte jeg ikke og den andre avbrøt jeg. 




4 kommentarer:

Beathesbokhylle sa...

Så kjekt at du blir med på denne utfordringen og tusen takk for kjempefint innlegg:-)Har ikke lest noe av denne forfatteren men du får meg nysgjerrig og dermed har jeg notert meg dem. Selv har jeg skikkelig problemer med å velge hva jeg skal lese, det er nok helt sikkert et luksusproblem vi har men like fullt så er det et "problem". Ønsker deg en superfin Tirsdag:-)

Silje - Så rart sa...

Jeg har lest en bok av Von Bredow som het Sinnsykt forelsket som jeg likte. De passer i grunn godt for de som liker Simone Elkeles sine bøker om Fuentes-brødrene.

Melusine sa...

Jeg låner også mye på biblioteket og klarer ikke gå derfra uten en bok i hånden, slik går det gjerne til at mine egne bøker blir liggende på vent :)

Lenes blogg sa...

Takk for tipset. Har ikke lest noe av denne forfatteren