Søk i denne bloggen

fredag 27. juli 2012

Fremtidige Favoritter - Bøker av Anne Karin Elstad

No har jeg tenkt å slenge meg på en ny utfordring. Bokbloggeren Bokelskerinnen står bak utfrodringen. Det går ut på skrive et blogginnlegg om bøker du gleder deg til,er spent på, ser fram til.osv. Deretter linker man tilbake til bokelskerinnen og vi kan se på hverandres fremtidige favoritter. Siden finner du her.

Anne Karin Elstad er en av mine favorittforfattere og har lest det meste av henne. Allikevel mangler det 3 bøker for å si at jeg har lest alle bøkene. Jeg gleder meg til å lese alle tre selv om den ene boka er en reportasjebok og den andre er jule barnebok<3.

Kilde: http://bokelskere.no/bok/maria-maria/127156/


Maria arbeider som sosionom, og har familie. En dag får hun slag, som følge av en tids bruk av østrogenpiller. Den første uken ser og hører hun, men har ikke språk. Deretter synker hun mer og mer inn i seg selv, og gjenopplever sekvenser fra barndom og ungdom. Samtidig kjemper hun mot angsten.



Kilde: http://bokelskere.no/bok/eg-helsar-deg-nordmoer/126888/


Her presenterar forfattaren si personlege reiseskildring frå Nordmøre. Ho beskriver kysten, øyane, fjordane og fjellheimen.

Kilde: http://bokelskere.no/bok/et-juleeventyr/34826/

Musa Markus og familien har nettopp flyttet inn i huset der de skal bo denne vinteren. Alle de andre er bare opptatt av å få allting på plass, derfor er vesle Markus overlatt til å lage sin egen moro. Det er bare det at det kan bli i overkant spennende for ei lita mus... En fargerik bok for de minste, full av julestemning.

3 kommentarer:

Beathesbokhylle sa...

Tusen takk for fint innlegg:-) Jeg har ikke lest noen av bøkene hennes, hvorfor vet jeg ikke helt. Tror jeg skal få lest noen en gang. Ha en fin helg:-)

Mai Lene sa...

Har aldri lese noko av denne forfattaren, men de høyrtes gode ut. Gildt at du òg ville slenge deg på dette. Håpar du koser deg denne helga!! =)

Bokelskerinnen sa...

Jeg er også veldig glad i Elstad, og skulle ønske flere av bøkene hennes ble utgitt i pocket igjen :)