Søk i denne bloggen

tirsdag 7. august 2012

Boken på vent - Maria,Maria av Anne Karin Elstad



Bokbloggeren Beathes bokhylle står bak utfordringen Boken på vent. Det går ut på å skrive et blogginnlegg om en bok eller en serie som du har vent på. Men som det er meninga at du skal lese og som du har lyst å lese. For å melde deg på utfordringen og for å se hvilke bøker andre  har på vent se her.

I dag går jeg jeg for en gammel bok:). Jeg har gjennom årene lest masse av Anne Karin Elstad og hun er blitt en stor favoritt !!!:D:D. Jeg gleeeder meg sånn til å lese denne boka.... Den har forlengst kommet i bokhylla og det er et mysterium at jeg ikke har lest den.



Maria arbeider som sosionom, og har familie. En dag får hun slag, som følge av en tids bruk av østrogenpiller. Den første uken ser og hører hun, men har ikke språk. Deretter synker hun mer og mer inn i seg selv, og gjenopplever sekvenser fra barndom og ungdom. Samtidig kjemper hun mot angsten.

Tekst og bilde er kopiert fra Bokelskere

7 kommentarer:

Tone sa...

Den leste jeg for mange år siden. Jeg husker ikke så mye nå lenger, men den var absolutt verd lesinga. Burde ta den fram på nytt igjen egentlig, Elstads bøker tåler jo absolutt gjenlesninger... :)

Melusine sa...

Jeg har også lest mange av bøkene til Anne Karin Elstad, men ikke denne. Favoritten min er serien om Innhaug-folket, har du lest dem? Utrolig gode bøker :)

Beathesbokhylle sa...

Jeg har aldri selv lest en eneste bok av denne forfatteren, sikkert nesten en skam for jeg hører bare gode ord om bøkene hennes!

Gråbekka`s Blogger sa...

Å denne har jeg jo ikke lest:) Denne må rett ned på leselisten min. Har lest om folket på Innhaug, som jeg likte veldig godt og skal snart leses igjen siden det er så lenge siden:) Lurer på hvorfor jeg ikke har lest denne?Hmm ja man kan undres:) Ha en fin tirsdagskveld:)

Berit sa...

Som deg leste jeg mye av Anne Karib Elstad tidligere, men de siste årene har hun på en eller annen måte havnet litt i glemmeboka.. Denne er av de jeg ikke har lest, men hvem vet; kanskje en dag?

astridterese sa...

Jeg har (med skam og melde) ikke lest Anne Karin Elstad. Bøkene hennes står på TBR listen min, men i selskap med så utrolig mange fler :-)
Jeg tror nok jeg må gjøre noe med det snart. Takk for at du minnet meg på det!

Ingaplinga sa...

åh, den vil jeg også lese! spennende prosjekt med "bok på vent", tror jeg skal snuse litt på det! var innom biblioteket andre dag etter at jeg kom hjem fra ferien, og har hamstret bøker! gleder meg til en lang bokhøst!