Søk i denne bloggen

torsdag 16. august 2012

Boktema hos Anette: Tre bøker jeg aldri kommer til å lese

Storsett hver torsdag har bloggeren Anettes  bokboble boktema. Det går ut på å skrive et blogginnlegg om det som er dagens boktema. Deretter linker man tilbake til anettes bokboble og vi kan se hva andre har skrevet om dagens tema. Dagens boktema er Tre bøker jeg aldri kommer til å lese.



Dette er et vanskelig boktema. Det er vanskelig å plukke ut tre bøker man aldri vil lese. Man kan jo bli overtalt eller endre mening når det gjelder bøker man aldri vil lese. Jeg har sett filmene til En dag og Spisk,elsk,lev. Vi fikk aldri kjemi. Så har jeg prøvd begge bøkene uten hell. Men skjønte raskt at det var heller ikke kjemi.  Sorry til Knut Hmasun fans. Jeg får lyst å sove av Knut Hamsuns og hans forfatterskap.Sult står øverst på lista høres ut som tidens kjedligst bok. Det er faktisk bare Pan og Victoria av Hamsun som jeg vil lese.








Bildene er kopiert fra Bokkilden.

7 kommentarer:

Mari sa...

Jeg måtte humre av dine tanker om Hamsun, Askeladden. Selv kan jeg ikke uttale meg noe om hans verker, da jeg fortsatt ikke har lest en eneste av Hamsuns bøker.

Spis, Elsk, Lev likte jeg godt, lyttet til lydboken på engelsk opplest av forfatteren selv(veldig behagelig dame å lytte til).

Mai Lene sa...

En dag er eg ganske innstilt på å lese, men ikkje dei to andre. Eg har lese nokre få tekstar av Knut Hamsund, og den eine, "ringen" er ganske bra, men eg trur ikkje eg kjem til å lese meir. Ha ein fin torsdag vidare. =)

Anja sa...

Ah, En dag som er så herlig britisk da! En av mine favoritter faktisk. Smaken er virkelig delt :)

Beathesbokhylle sa...

"En dag" skal jeg lese, og spis, elsk, lev er en av mine favorittbøker og den har jeg lest flere ganger. Hamsun har jeg ikke lest noe av.

Gråbekka`s Blogger sa...

Likte både "En dag" og "Spis, elsk, lev" veldig godt. Den sistnevnte er til og med på lista over en av mine favorittbøker:)Men smaken er jo forskjellig og det synes jeg er flott. Kan ikke si så mye om Hamsun, siden jeg ikke har lest noe av han ennå, så der ligger vel jeg litt unna, hehe:) Ønkser deg en flott dag!:)

Anette sa...

De to siste bøkene kommer nok ikke jeg heller til å lese. Men den første er jeg litt nysgjerrig på :) Klem fra Anette :)

Siljeblomst sa...

He he :-) Jeg synes faktisk Pan og Victoria er mye kjedeligere enn Sult ;-)