Søk i denne bloggen

søndag 5. august 2012

En smakebit på en søndag - Det som ventet meg av Parinoush Saniee


Hvis det kommer noe rare tegn eller noe så er det fordi Html koden er klikka og jeg vet ikke hvordan jeg skal fikse den. Kom gjerne med tips.

Den som står bak denne utfordringen er Mari - flukten fra virkeligheten. Det går ut på å dele noen ord ( ikke for avslørende) fra boken du leser nå. Deretter linker man tilbake til henne og vi kan se på hverandres smakebiter. Se dagens smakebiter her.

Dagens smakebit kommer fra Det som ventet meg av Parinoush Saniee. Det handler om en dame fra Iran helt fra 1960 årene fram til i dag. Denne boka er både sterk,vond og fantastisk på en og samme tid... Samtidig gir det et godt bilde av et kvinneliv i Iran fra 1960 årene til i dag ( selv om jeg ikke er kommet så langt i boka). Det er sjelden jeg leser ei bok hvor man kjenner at man elsker boka fra nærmest første setning og avsnitt. Så denne boka ligger godt an til å bli favorittbok og til å bli topp tre blant årets beste bøker!!!:D. Anbefales helhjertet!!!:D.

Sitatet er hentet fra side 89 og 90.
Kilde: http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=6492589&rom=MP

Den som ikke hadde noen rolle i disse samtalene, som ikke ytret noen synspunkter, ikke stilte noen spørsmål og hvis synspunkter ikke var viktige for noen, var meg. Jeg satt våken hele natten og skalv av bekymring,engstelse og sorg. Jeg ba Gud om å ta livet mitt og redde meg fra dette tvangsekteskapet. 

15 kommentarer:

Mary-Anne sa...

flott smakebit av en bok eg har sååå lyst å lese :)

Beathesbokhylle sa...

Tusen takk for smakebiten:) denne boken må jeg få lest snart.

Monika sa...

Den här boken får jag ta och kolla upp :)

aariho sa...

Liker å lese om folk i amdre deler av verden, og fra helt andre kulturer. Flott med en smakebit av en bok jeg gjerne skal lese. Ha en fin dag!

Mai Lene sa...

For ein spennande smakebit. Skikkelig nysgjerrig på denne boka =) Ha ein strålande søndag =)

Anette sa...

Flott smakebit :)

Melusine sa...

Det var gode skussmål for en bok! Denne må rett på listen over bøker å lese, takk for tips :)

Ann Kristin sa...

Interessant smakebit. Takk for tipset. :)

Isabella sa...

Takk for en gripende smakebit:) Gledgrue meg til å lese denne, regner med man får kjenne godt på følelsesregistret sitt:)Liker bokomslaget på denne boken også:)Ønsker deg en flott søndag:)

astridterese sa...

Så spennende! Den må straks flyttes inn på TBR-listen min! Takk for tips og ha en riktig fin søndag!

Julie sa...

Interessant smakebit. Ha en fortsatt fin dag. :)

Mandelhjärta sa...

Takk for smakebiten og boktipset! Menneskesjebner er alltid spennende å lese om.
God bok!

siljeblomst sa...

Takk for smakebiten, dette virker som en interessant og sterk bok! Ønsker deg en fin søndag videre :-)

Mari sa...

Det var virkelig en gripende smakebit du har funnet frem til Askeladden, kos deg med fortsettelsen.

Kake sa...

Jeg fikk veldig lyst å lese denne nå, takk for en fin smakebit! :) Liker å lese en del forskjellig. Ha en fin søndag kveld!