Søk i denne bloggen

fredag 3. august 2012

Fremtidige favoritter - skjønnlitteratur om forholdet til foreldrene + litt mer

Html koden har klikka og jeg har holdt på å prøve fikse innlegget tusen ganger. Hvis noen vet hva jeg skal gjøre så sende en kommentar. Hvis innlegget ser rart ut med alle slags mulig tegn og tekst så vet du hvorfor det er sånn.

Denne utfordringen er det bloggeren Bokelskerinnen som står bak. Det går ut på å skrive et innlegg om bøker som man gleder seg til, er spent på.osv. Deretter linker man innlegget til henne og man kan se hvilke bøker andre gleder seg til. For å melde deg på og se dagens favoritter så se her.

Jeg synest skjønnlitteratur som omhandler forholdet til sine foreldre er svært spennende. Jeg vil trekke fram to bøker som jeg gleeeeder meg vilt å lese<3 .="." nbsp="nbsp">
.



Kilde: http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=6255917&rom=MP

"Fjorden" er ein roman om dei store spørsmåla - om det altfor korte livet, om døden, om alle tings forgjengelegdom. Den handlar om å forma eit liv i skyggen av ein far - den levande faren så vel som den døde. Like mye er dette ein roman om dei små fortellingane - om ein far og ein son, om forholdet mellom dei, om livet i ein arbeidarfamilie. Mest av alt er det ein roman om ei reise. Det er ei vakker reise langs Hardangerfjorden med raude og blå bussar under stupbratte fjell. Og ei dramatisk heimferd om bord i ein liten brun trebåt ein gråvåt, bølgjesterk sommardag.



Kilde: http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=5729705&rom=MP

Mamma hadde alltid vært der. Men nå er hun borte. Det tok bare et øyeblikk, på t-banen i Seoul, dørene gikk igjen, pappa snudde seg rundt, og plutselig var hun ikke der lenger. Hva har skjedd? Hvor er mamma? Og hvem var hun egentlig? Mens de krangler om hvordan de skal lete etter henne, må familien tenke gjennom livet med moren på nytt. I historiene deres tar et nytt bilde form, av en kvinne alle trodde de kjente.

Jeg skrev i tittelen også litt mer. Jeg har lest den første boka i serien jenter i Jeans. Jeg er blitt hekta på serien og gleeeder meg sånn til å lese de neste bøkene i serien<3 p="p">


Bildene er hentet fra Bokkilden.

2 kommentarer:

Melusine sa...

Kan kun se noen få tegn som helt sikkert ikke skal være der, men ellers ser innlegget helt ok ut :)

Historier om forholdet mellom foreldre og barn er spennende, ja, og "Fjorden" kunne jeg godt tenke meg å lese.

Takk for tips, og god helg!

Bokelskerinnen sa...

Likte temaet for innlegget :) Her var det mange gode tips.