Søk i denne bloggen

søndag 16. september 2012

Dagens Smakebit - Gjensyn av Anne Lise Boge ( Arvesynd nr.14)


Denne utfordringen  er det bloggeren Mari - Flukten fra virkeligheten som står bak. Det går ut på å dele noen ord (ikke for avslørende) fra boken du leser nå. Deretter linker man tilbake til Mari - flukten fra virkeligheten og vi kan se på hverandres smakebiter. For å melde deg på og se andre smakebiter så trykk her.

Dagens smakebit kommer fra Gjensyn av Anne Lise Boge. Det er den fjortende boka i Arvesynd serien. Jeg låg langt foran relanseringa og no har de snart tatt meg igjen. Ellers har jeg  nesten fått absistenenser etter å lese disse bøkene igjen... Jeg har med andre ord hatt en altfor lang pause fra dem.

Dagens smakebit kommer fra side 72. Man skulle ønske at det var fiksjon, men sannheten er desverre noe annet....Eg skjemmes over å være norsk og komme fra Norge når dette er Norge`s historie.


No tek dem tateran inn på internat og tek frå dem ungan!Seier at dem ikkje er i stand til å ta hand om sine eigne unga. Og om nokon sett seg imot... Han pustet tungt. Dem vert lobotomerte, sa hun med skjelvende stemme. For dem får ikkje minnest korleis det var å vara fri, reis og leva. Søng og spell. Dem sei at tatran må vekk. Så defor tvangssterelisere dem ungjentene. Tek frå dem retten til å få born. Berre av di dem er tater!

7 kommentarer:

Anette sa...

Sterk og flott smakebit som samtidig gir en bitter ettersmak! Jeg leste Arvesynd da den første gangen kom ut og det er min absolutte favoritt blant alle seriene jeg har lest, smakebiten din gjorde meg litt ekstra varm om hjertet, og det gjorde også kommentaren du la igjen hos meg i går. Tusen tusen takk!! Klem fra Anette :)

Melusine sa...

Takk for smakebiten!
Det er vanskelig å forestille seg at slik er en del av vår historie...

Beathesbokhylle sa...

Tusen takk for spennende smakebit:-)Denne serien har jeg ikke lest,men nå leser jeg lite serier skal sies.Tror jeg må notere meg denne! Ha en fin søndag videre!

lottensbokblogg sa...

Tack för smakbiten. Skakande verklighet! Har inte hört talas om serien men den kanske inte tagit sig till Sverige.

Monika sa...

De här böckerna låter väldigt intressanta, historiska romaner brukar vara spännande.

astridterese sa...

En fin smakebit! Dette er en av de seriene jeg kunne tenke meg å lese. Men jeg er ikke særlig flink til å lese mange bøker i en serie, jeg detter fort av lasset :-)
Ønsker deg en fin søndag!

Tone sa...

Å, jeg MÅ få lest videre i serien snart. Stoppet opp etter bok 11 før sommeren, var så mye som skjedde og hadde så mange andre bøker på vent (i serier som for tiden utgis). Men ... Må jo i alle fall få prøvd å lese ut serien igjen før desember og Morshjerte-boka i alle fall. God motivasjon. :)