Søk i denne bloggen

søndag 9. september 2012

En smakebit på en søndag- Gravstille av Arnaldur Indridason



Denne utfordringen er det bloggeren Mari - flukten fra Virkeligheten som står bak. Det går ut på å skriver noen ord ( ikke for avslørende) fra boken du leser nå. Deretter linker man tilbake til Mari – flukten fra virkeligheten og vi kan se på hverandres smakebiter. For å se dagens smakebiter og tidligere smakebiter fra søndager så trykke her.

Dagens smakebit kommer fra Gravstille av Arnaldur Indridason. Noen ganger er bøker som snop. Man får plutselig veldig lyst på snop og bare må ha det. Plutselig fikk jeg kjempelyst å lese krim og ei bok av Arnaldur Indridason… Men siden jeg har lært i bokbloggverden at man skal lese ting kronologisk så falt valget på gravstille. Jeg er ikke kommet så langt. Men synest foreløpig Myren er hakke bedre. Det ser også ut som at boken har noen naive karakterer og tar opp aktulle ting.

Dagens smakebit er fra side 1 og er det første avsnitt selv om jeg i skrivende stund er kommet på side 22.
Kilde:
http://bokelskere.no/bok/gravstille/17023/

Han så at det var en menneskeknokkel med det samme han tok den fra barnet, som hadde sittet på gulvet og tygget på den.

12 kommentarer:

astridterese sa...

En skremmende smakebit! Jeg liker virkelig godt Arnaldur Indridason og har lest alle hans bøker. Det er noe med Erlendur spesiellt som jeg virkelig liker :-)
Ønsker deg en fin søndag!

Gråbekka`s Blogger sa...

Oi det var ikke helt heldig:) Takk for veldig bra smakebit!Kos deg med boken å ha en fin søndag videre!

Siljeblomst sa...

Åh, jeg synes dette er en skikkelig grøssende og fengende start på ei bok!

Anita sa...

Indridason er kjempebra! Gled deg!

aariho sa...

Har lest et par bøker av Indridason, og det var helt OK krim, uten at jeg har planlagt å lese flere. Men hvem vet? Takk for smakebiten og fortsatt god søndag.

Anita Ness sa...

Hei! Denne likte jeg veldig godt. den satt i meg lenge. Min førte av denne forfatteren faktisk... Ha en fin søndag-

Mvh Artemisia

Beathesbokhylle sa...

Har ikke lest noe av denne forfatteren før, men det kan tenkes at dette er en bok jeg bare må få med meg. Tusen takk for smakebiten:-)

Lotten sa...

Tack för smakbiten! Jag har läst en bok av honom och blev inte helt övertygad. Men det kändes isländskt i alla fall..

Mary-Anne sa...

denne boken er helt super ! eg liker egentlig ikkje krim bøker, men indridason skriver ufattelig bra så har kost meg med en del av hans skriblerier :)
fin og spennende smakebit ;)

Monika sa...

Läser den här serien och har kommit till och med del 6. Jag gillar verkligen de här böckerna :)

Tone sa...

Jeg har lest de bøkene av ham som til nå er oversatt til norsk, og selv om alle ikke er like fantastiske eller spennende, så har jeg veldig sansen for dem likevel. Myren er kanskje den av dem jeg har likt best, når jeg tenker meg om.

ellikken sa...

Gratulerer så masse med dagen i dag :) Måtte den bli helt fabelaktig!